رویکرد جدی وعملگرایانه دولت تدبیر وامید در حوزه سواحل بهره مندی تالشی ها را از موهبت دریا افزایش داده است

کد خبر: ۷۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 17 August 2015

آستارا - ایرنا - معاون فرماندار تالش در جلسه ستاد ساماندهی سواحل بر لزوم ساماندهی محدوده ساحلی این شهرستان برای استفاده بیشتر دریا دوستان و گردشگران تاکید کرد.

به

گزارش خبرنگار ایرنا ، سید جلال سید محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تالش عصر یکشنبه در این جلسه گفت : امنیت ، شناسایی نقاط حادثه خیز و ممنوعه شنا ، فراهم کردن امکانات بهداشتی ، امدادی ، خدماتی ، اقامتی ، پذیرایی و نظارت بر عرضه کالا در محدوده های ساحلی بویژه طرح های ساحلی از مواردی است که باید در ساماندهی سواحل به آنها توجه شود.
وی افزود : بیش از 93 کیلومتر از ساحل دریای خزر در محدوده شهرستان تالش است یعنی یک سوم سواحل استان، با این آمار میزان بهره مندی مطلوب تالشی ها از طرحهای سالمسازی دریا که نقاط ایمنی برای استفاده از این موهبت است بایستی بیشتر شود.
وی افزود : خوشبختانه توجه دولت تدبیر و امید در این حوزه و رویکرد جدی آن برای توسعه بهره مندی از سواحل و ایجاد امکانات گردشگر پذیر باعث شده است در طی دوسال گذشته هر ساله یک طرح ساحلی جدید به میزان طرحهای ساحلی موجود اضافه کرده و میزان بهره مندی تالشی ها را از نعمت سواحل افزایش داده است.
سید محمدی گفت : سال گذشته طرح ساحلی یاس در تکی تازه آباد در زمینی به مساحت شش هکتار با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال بهره برداری شد و آغاز بکار کرد و امسال نیز طرح ساحلی ویزنه در بخش حویق در زمینی به مساحت 10هکتار عملیات اجرایی احداث آن آغاز شده است که این طرح با حمایت مستقیم استانداری به عنوان یک طرح ساحلی روستایی ایجاد می شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تالش افزود : علاوه بر این طرح های ساحلی روستایی میانکوه در بخش مرکزی گتگسر در بخش اسالم ، عنوی محله در بخش حویق ولمر سفلی در بخش اسالم از سواحل روستایی است که مقدمات اجرای طرحهای ساحلی آن در دست اجرا است.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد طرحهای ساحلی ساختارهای اقتصادی و عمرانی روستاهای همجوار طرح ها متحول می شود گفت : با ساماندهی سواحل دریا می توان از این ظرفیت برای اشتغال زایی و بهبود فضای کسب و کار در منطقه و ارتقا سطح معیشت وزندگی خانوارهای روستاهای ساحلی استفاده کرد.
سید محمدی با اشاره به فعالیت هفت طرح ساحلی در شهرستان و وجود 18 ایستگاه حادثه خیز گفت : تلاش همه دستگاه های شهرستان در امر سواحل این است که گردشگران و مسافران در سواحل شهرستان از موهبت دریا لذت ببرند و بدون هرگونه خطرات احتمالی که در حین شنا کردن در دریا پیش می آید ، با خاطره ای خوش از تالش به زادگاه خود بازگردند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان تالش از موهبت طبیعی جنگل و دریا برخوردار است ، اظهار کرد : امسال برای جلوگیری از خطرات غرق شدن در سواحل شهرستان ، تعداد 40 نجات غریق به همراه نیروهای امداد و نجات در طول این سواحل مستقر شده اند.
وی با اشاره به تجهیز نیروهای نجات غریق حاضر در سواحل شهرستان به لباس و لوازم و تجهیزات جانبی گفت : اقدام خوب استانداری در ارسال پکیج های تجهیزات نجات غریق بی سابقه بوده و همه نیروهای نجات غریق شهرستان را مشمول شده و موجبات خوشحالی و ایجاد انگیزه را در آنها فراهم کرده است.
وی افزود: کمیته های هشت گانه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان شامل کمیته پاک سازی سواحل، امنیت، سلامت، فرهنگی، نظارت و ساماندهی و محیط زیست در این شهرستان فعال شدند و آماده ارائه خدمات به مردم، مسافران و گردشگران هستند.
معاون فرماندار تالش با اشاره به اینکه برنامه‎های فرهنگی مناسبی برای سواحل در طول اجرای طرح‎های سالم سازی دریا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد : با تلاش و حضور مستمر نیروهای فرهنگی سپاه ناحیه تالش برگزاری برنامه های فرهنگی و جنگ های هنری همراه با برپایی و اقامه نماز جماعت به طور کامل در سواحل تفریحی و توریستی گیسوم ، قروق ویاس در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه گردشگری اسلامی مورد توجه همگان قرار دارد، خاطر نشان کرد : همه باید دست به دست هم دهیم تا از وجود نعمت های الهی برای عبودیت و رسیدن به کمال الهی استفاده صحیح کنیم.
شهرستان تالش در غرب گیلان هر سال پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار