مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنجان:

1297 فقره تسهیلات مسکن روستایی در لنجان داده شده است

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنجان گفت: از شروع اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در سال 1384 تاکنون بالغ بر 1 هزار و 1297 فقره تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان روستایی داده شد.
کد خبر: ۸۴۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 03 May 2020

غلامرضا اسماعیلی در گفتگو به خبرنگار تابناک با اشاره به اهمیت تهیه طرح های هادی روستا بعنوان یک نقشه راه برای مدیران ارشد روستاها اظهار داشت: تاکنون طرح هادی برای کلیه روستاهای بالای 20خانوار جمعیت شهرستان تهیه و ابلاغ گردیده و در18روستا، طرح هادی حداقل در یک فاز اجرا شده است.

وی به نهضت آسفالت از سال 1394 اشاره و تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لنجان با جذب حدود 24 هزار و 991 تن قیر یارانه ای(رایگان) نسبت به اجرای آسفالت 174 هزار و 937 هزار مترمربع از معابر روستایی با مشارکت دهیاریها و همیاری مردم شریف روستاهای بخش مرکزی و باغبادران اقدام نموده است.

وی ضمن تاکید بر تثبیت مالکیت واحدهای مسکونی روستایی و اجرای دستورالعمل صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی اظهار داشت: در شهرستان لنجان در راستای اجرای طرح سند دار کردن منازل روستایی و اجرای طرح قانون الحاق در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تعداد 5406 هزار و فقره سند مالکیت در24 روستا و5 شهر شهرستان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنجان به تامین مسکن اقشار محروم و اجرای پروژه های مسکونی اشاره و خاطر نشان کرد: در شهرستان لنجان از بدو تاسیس بنیاد مسکن تاکنون، تعداد 683 واحد مسکونی احداث و به متقاضیان واجد شرایط واگذار گردیده است.

اسماعیلی با توجه به حادثه خیز بودن نقاط مختلف کشور و وجود بحران‌های طبیعی چون زلزله، رانش زمین و سیل به اهمیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی به تشریح حوادث سیل اخیر طی سال‌های 97 و 98 پرداخت و اظهار داشت: در سال این سالها مبلغ 15 میلیارد ریال در قالب وام های تعمیراتی ، احداثی و بلاعوض به افرادی که واحد مسکونی آنها آسیب دیده بود پرداخت شده است .

اسماعیلی تصریح کرد: از شروع اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در سال 1384 تاکنون تعداد 1 هزار و 297 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ 143 میلیارد و 110 میلیون ریال به متقاضیان روستایی پرداخت شده است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و با افتتاح حساب 100 نزد بانک ملی ایران در روز 21 فروردین 1358 به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس گردید و در تقویم رسمی کشور، از 21 فروردین تا 31 فروردین بعنوان دهه حساب 100 حضرت امام(ره) یاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار