آخرین آمار کرونا در اولین روز مرداد ۹۹/ جان باختن ۲۱۹ بیمار دیگر

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۵۸۶ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۹۳۴ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 22 July 2020
تابناک گیلان/ پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۸۱ هزار تن گذشت.
 
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۳۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۱۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۴ هزار و ۸۵۳ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۶۰۹ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: همانند روز‌های گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۷ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۴.۳ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۶.۴ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار