۷۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان تهران زیر کشت گندم و جو رفت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با زیر کشت رفتن ۷۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان، برنامه های عملیاتی کشت غلات گندم و جو سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ محقق شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 06 January 2021

حسن بهنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گندم و جو از مهم ترین محصولات زراعی استان تهران است و در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، سطحی در حدود ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم و در حدود ۳۰ هزار هکتار نیز زیر کشت جو رفته است.

وی یادآورشد: کشت غلات استان تهران بر اساس توصیه مرکز تحقیقات در فصل پاییز هر سال انجام و با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان، دامنه کشت در هر سال زراعی متفاوت است.

بهنیا اظهار داشت: در این زمینه شهرستان‌های ورامین و ری بیشترین سطح کشت گندم و جو در سال زراعی جاری را بین شهرستان‌های تابعه استان دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ارقام غالب کشت گندم شامل پیشتاز، بهاران، رخشان، سیوند، سیروان، طلایی و سارنگ و در محصول جو ارقام ریحان ۰۳، نصرت، یوسف و گوهران است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ارقام کم آب بر با دوره رشد کوتاهتر در طرح افزایش ضریب خوداتکایی محصولات استراتژیک در دستور کار قرار دارد.

بهنیا ادامه داد: استفاده کشاورزان از بذور اصلاح شده با پتانسیل عملکردی بالا، رعایت تناوب، عمق کاشت و تراکم مناسب بذر، آبیاری به موقع، مبارزه با عوامل خسارت‌زا، تغذیه گیاهی و ادوات کشت مکانیزه از جمله فاکتورهای موثر در حفظ پایداری تولید محصولات اساسی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار