استقبال از نوروز به شیوه دانشجویان البرزی

کد خبر: ۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶ 02 March 2015
مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با اجرای مسابقات نوروزی زمینه فعالیت هنرمندانه دانشجویان این مرکز را با محوریت عید نوروز برنامه‌ریزی کرده‌ است.
حسین آبین، رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و به منظور استقبال از بهار، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج مسابقات متنوعی را برای دانشجویان برنامه‌ریزی کرده است.
وی افزود: در این راستا مسابقاتی با عنوان «كارت پستال نوروز94»، «هفت سين نوروزي» و «المان‌هاي نوروزي 94» در این مرکز برگزار می‌شود.
آبین خاطر نشان کرد: این مرکز در نظر دارد با اجرای چنین مسابقاتی ضمن زنده‌نگه‌داشتن آیین‌های نوروزی و احترام به سنت‌ها و آداب و رسوم، دانشجویان را متناسب با رشته‌های خود ترغیب نماید تا با ایده‌های خلاقانه خود در این مسابقات شرکت داشته باشند.
به گزارش ایسنا وی با بیان این‌که اجرای این‌گونه برنامه‌ها باعث افزایش نشاط و شادابی در بین دانشجویان می‌شود، افزود: دانشجویانی که در توجه به فرهنگ بومی و فضای معنوی نوروز با نوآوری و ابتکار عمل کنند، رتبه بیشتری دریافت خواهند کرد.
آبین اظهار کرد: علاقه‌مندان به هنرهاي طراحي سفره‌هاي هفت‌سين، هنرپتينه‌کاري، نقاشي‌هاي دکوراتيو، آثار گرافیکی، سفال، سراميک، عروسک، سبزه‌هاي تزئيني نوروز، اجناس مناسب براي هداياي نوروزي، تخم مرغ‌هاي رنگي، صنايع دستي و هنرهاي سنتي، شمع و جا شمعي و ملزومات هفت سين و پذيرايي نوروزي می‌توانند در ارتباط با عناوین مسابقات آثار خود را به دفتر امور فرهنگی دانشگاه ارائه دهند.
وی در پایان گفت: برای آثار برتر در این مسابقات جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است و دانشجویان برای شرکت در مسابقات تا 17 اسفندماه فرصت دارند آثار خود را ارائه دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 32536469 داخلی 122 تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار