میزان مصرف مصارف خانگی ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان : با توجه به افزایش سرما در سطح استان فارس میزان مصرف مصارف خانگی ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۹۳۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 02 February 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: غلامعباس حسینی ظهر سه شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه معیار و خط قرمز تأمین گاز برای این شرکت، تأمین گاز برای مشتریان خانگی بوده و با توجه به افزایش دمای هوا در استان لذا مجبور به اعمال محدودیت برای مصارف صنعتی و کارخانه‌های موجود در استان شدیم.

وی اضافه کرد: مصارف صنعتی در استان فارس مربوط به شرکت‌های مختلف صنعتی است که از جمله آنها می‌توان به نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و صنایع سیمان موجود در استان اشاره کرد.

او گفت: شرکت‌های صنعتی مکلف هستند نسبت به استفاده از سوخت جایگزین اقدام کنند و بر همین اساس این شرکت‌ها بایستی تدارک لازم را برای استفاده از سوخت دوم فراهم کنند لازم به ذکر است که محدودیتی در مصرف گاز توسط نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به علت ویژه بودن فعالیت آنها اعمال نشد اما در مصرف گاز صنایع سیمان محدودیت‌هایی داشتیم.

حسینی افزود: محدودیت‌های که برای صنایع سیمان استان در نظر گرفته شده و آن نیز کاهش ۴٠ درصدی ارائه گاز به آنان بوده را طی دو هفته آینده برطرف خواهد کرد.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش سرما در سطح استان فارس میزان مصرف مصارف خانگی ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه ۱۱۰ شهر در استان فارس وجود دارد تاکنون ۱۰۲ شهر استان به گاز طبیعی وصل شده‌اند که این آمار میانگین ۹۸ و ۹ دهم درصد دسترسی به گاز طبیعی را نشان می‌دهد.

او تاکید کرد: بالغ بر ٩ هزار شرکت صنعتی در استان وجود دارد که از مجموع مصارف صنعتی گاز در استان، ۶۱۵ صنعت وجود دارند که دسترسی به گاز ندارند و علت آن نیز دو عامل عدم تقاضا برای گاز یا استفاده از سوخته دیگر بیان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار