کشف 6 گونه جدید حشره در کردستان

استاد بیوسیستماتیک حشرات دانشگاه کردستان از شناسایی ۶ گونه جدید حشره در زیستگاه‌های متنوع کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 27 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، حامد غباری استاد بیوسیستماتیک حشرات دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه زیستگاه‌های متنوع و غنی در کردستان وجود دارد گفت:طی پژوهش‌های مشترک با دانشگاه تهران، موسسه جانورشناسی ارمنستان و موزه جانورشناسی مسکو موفق به معرفی ۵ گونه و یک زیر گونه جدید حشرات از کردستان برای اولین بار در جهان شده‌اند.

او با اشاره به خبر کشف تعدادی گونه حشره جدید در کردستان بیان کرد: این اکتشاف حاصل همکاری گروه گیاهپزشکی دانشگاه کردستان، دانشگاه تهران، موسسه جانورشناسی ارمنستان و موزه جانورشناسی مسکو برای شناسایی حشرات بوده است، که طی این پژوهش‌ها ۵ گونه و یک زیرگونه حشره جدید از زیستگاه‌های کردستان به دنیا معرفی خواهد شد.

این استاد دانشگاه کردستان اعلام کرد: اکوسیستم کردستان بسیار منحصر به فرد است که در آن شاهد جنگل، انواع مراتع و حتی بیابان هستیم که ظرفیت بالقوه کردستان را در خصوص معرفی گونه‌های جدید حشره به دنیا به عنوان افتخاری برای استان نشان می‌دهد.

غباری عنوان کرد:معرفی این ۵ گونه و یک زیر گونه از سوسک‌های چوب‌خوار به دلیل آفت بودن، اهمیت فراوانی در محافل بین‌المللی و حوزه کشاورزی دارد.

این استاد دانشگاه کردستان گفت: پژوهش بر روی گونه‌های جدید حشره در رودخانه قشلاق توسط محقق ایرانی ساکن کانادا و گروه گیاهپزشکی و شیلات دانشگاه کردستان به صورت مشترک انجام خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت کشف این گونه‌های جدید حشره درپایان یادآور شد: برای نامگذاری این ۶ گونه به جز یک گونه، از نام مناطق کردستان مثل سروآباد و مریوان استفاده شده که این موضوع و انتشار نتایج پژوهش‌ها موجب جلب توجه محققین از سراسر دنیا به کردستان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار