پیش بینی افزایش بارشهای پائیزی، نویدبخش سالزراعی پرباری برای کشاورزان است

برنامه ریزی کشت 5 هزار هکتار محصول دانه روغنی کلزا در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان شرقی بر تحقق کشت 5 هزار هکتار دانه روغنی کلزا برای سال زراعی جاری در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 15 September 2015

به گزارش تابناک تبریز، مهندس کریم مهری در جلسه شورای هماهنگی سازمان با تقدیر و تشکر از مسئولین سازمان در برگزاری مطلوب هفته دولت گفت: با توجه به ویژگیهای گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط آب و هوایی استان و قرارگیری آن در تناوب با زراعت غلات به ویژه گندم و راهبردی بودن این محصول، لزوم توسعه کشت آنرا برای تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور دو چندان نموده است.

وی افزود: برای سال زراعی 95-94 ، پنج هزار هکتار برنامه ریزی جهت کشت دانه روغنی کلزا داریم که با همت مدیران، کارشناسان و کشاورزان بسته به مناطق جغرافیایی استان تا دهم مهر ماه انشاء الله کار کشت انجام می گیرد.

مهندس مهری بر بحث پیگیری شناسنامه دار کردن کلیه نهالستان ها و لزوم نظارت بیشتر بر امر نظارت در واحدهای جمع آوری شیر در استان توسط اداره کل دامپزشکی و ورود اطلاعات پایه در سایت پهنه بندی سازمان و استخراج دقیق قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و دامی، که مبنای تصمیم گیریهای مهم زیربخش های کشاورزی است و اجرایی نمودن 9 هسته کلیدی بخش کشاورزی در سند تدبیر و توسعه تاکید نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خاتمه گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور میزان بارشهای جوی در پائیز امسال بیش از حد نرمال خواهد بود لذا امید است کشاورزان با کاشت به موقع غلات در پائیز ، بهره برداری لازم را از بارشهای پیش رو داشته باشند.

وی افزود: با تلاش و پیگیریهای بعمل آمده در هفته آینده بهای گندم مازاد بر نیاز خرید تضمینی کشاورزان پرداخت خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار