ویروس کرونا در آذربایجان غربی جهش کرد!/ مسئولین شهرهای قرمز پروتکل های لازم را اعمال نمیکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در صد و دهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت کرونا در استان گفت: در استان آذربایجان غربی ۳ شهرستان در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸ 04 April 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر جواد آقازاده افزود: سال سختی را سپری کردیم این در حالی است که علی رغم ادامه واکسیناسیون مجددا خیزهای جدیدی حتی در کشورهای اروپایی بروز می کند.

وی بیان کرد: این ویروس منحوس تغییر ماهیت می دهد و جهش می یابد. ویروس جهش یافته که در حال انتشار است یکی یکی استان هارا در می نوردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شهرهای قرمز و نارنجی روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می کنیم در آینده نزدیک در استان احتمالا شهرهای زرد به نارنجی و شهرهای نارنجی به قرمز تغییر وضعیت خواهند کرد.

دکتر آقازاده ابراز کرد: ویروس جولان عجیبی در کشور می دهد و می بایست تردد ها کاهش یابد تا چرخش ویروس نیز کاهش یابد.

وی خطاب به مسئولین حاضر در ستاد استانی افزود: خواهشی که خواهم داشت در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد پروتکل ها را اعمال کنیم. آن چیزی که بنده به عنوان مسئول دانشگاه علوم پزشکی استان می بینم این اتفاق نمی افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: متاسفانه تمامی مشاغل ۲ و ۳ و۴ باز هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند.
متاسفانه در روزهای اخیر بیماران بدحال بسیار زیاد شده است و بیماری روند صعودی گرفته است.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با قدردانی از تلاش کادر درمان، پرستاری و خدماتی در مقابله با کرونا، بر ضرورت تقویت نظارت ها از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه های مربوطه تاکید کرد و افزود: یکی از ناراحت کننده ترین تدابیر کنترل بیماری کرونا تعطیلی صنوف است که متاسفانه با روند افزایشی بیماری طبق قانون باید اجرایی گردد.

وی گفت: تعطیلی صنوف ضررهای سنگینی به اقتصاد استان وارد کرده است. در صورت همکاری مردم و تقویت نظارت ها از سوی متولیان امر شاهد بازگشایی صنوف خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بارها در خصوص خطر عادی انگاری هشدار داده شده بود افزود: برای قطع زنجیره انتقال راهکاری جز پرهیز از تجمع و دورهمی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نداریم.

شهریاری از صدا و سیما و رسانه ها درخواست کرد تا در زمینه آگاه رسانی مردم بیش از پیش تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار