باغ مادری جهت تولید اندام‌های تکثیری و نهال مرکبات در فارس

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای این منظور باغ مادری جهت تولید اندام‌های تکثیری و نهال مرکبات در استان فارس، شهرستان داراب احداث شده است، بیان کرد: امید است با ساماندهی وضعیت نهال مرکبات، شاهد بهبود وضعیت تولید مرکبات در کشور باشیم.
کد خبر: ۹۷۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ 14 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از احداث بزرگترین مرکز تولید نهال و اندام تکثیری مرکبات در جنوب کشور خبر داد و گفت: نهال، اصلی ترین نهاده در باغبانی به شمار می رود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی مدت بودن سرمایه گذاری در بخش باغبانی، ضروری است از نهال سالم، اصیل و استاندارد متناسب با اقلیم منطقه کشت استفاده شود.

به گفته برومندی، نظارت و کنترل مستمر بر مراحل تولید نهال موجب افزایش اطمینان در ارائه نهال استاندارد و سالم به مصرف کننده می شود.

وی با بیان اینکه نظارت مستمر در این حوزه همچنین کاهش ریسک سرمایه گذاری را در پی دارد، یادآور شد: نهال­ های شناسه ­دار نقش کلیدی در افزایش کمی و کیفی تولیدات باغبانی دارد و افزایش درآمد باغدار را بهمراه خواهد داشت.

برومندی یادآور شد: نهال گواهی شده و مرغوب، نهالی است که از نظر نوع رقم پایه و پیوندک کاملاً مشخص و عاری از هر گونه آفت، بیماری، نماتد و علف­ های هرز انگلی بوده و همچنین دارای گواهی اصالت، سلامت، بهداشت و کنترل کیفیت باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای این منظور باغ مادری جهت تولید اندام‌های تکثیری و نهال مرکبات در استان فارس، شهرستان داراب احداث شده است، بیان کرد: امید است با ساماندهی وضعیت نهال مرکبات، شاهد بهبود وضعیت تولید مرکبات در کشور باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار