150 هزار تن لیمو از جهمر برداشت می شود

احمدعلی گچکاران فزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از پنج هزار و یکصد هکتار باغ‌های لیموی شهرستان جهرم، بیش از ۱۵۰هزار تُن انواع لیمو برداشت شود.
کد خبر: ۹۹۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 09 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: احمدعلی گچکاران  افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از پنج هزار و یکصد هکتار باغ‌های لیموی شهرستان جهرم، بیش از ۱۵۰هزار تُن انواع لیمو برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اظهار داشت: ۱۰درصد از این محصول برداشت‌شده برای مصرف روز بازار استان و بقیه محصول به صورت سورتینگ برای سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت لیموی آبگیری در جهرم ار شهریور آغاز شده است و تا پایان مهر ادامه دارد، اظهار کرد: ارقام لیموی این شهرستان شامل لیموی آب یا لیموی محلی، لیسبون(خارگی) و لیموی پرشین است.

وی با اشاره به اینکه جهرم یکی از قطب‌های اول تولید لیمو در استان و کشور است، تصریح کرد: برداشت لیموی پرشین در این شهرستان زودتر از سایر انواع لیمو آغاز شده‌است‌.

وی با بیان اینکه این شهرستان مقام اول بسته‌بندی و سورتینگ مرکبات را در فارس به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: بخشی از لیموترش نیز در جهرم برای صادرات به استان‌ها و کشورها، به صورت مناسب بسته‌بندی می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار