سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت پاسخگوی نیاز‌های بیمه شدگان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هر چقدر مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شویم که به نفع کشور و مردم است.
کد خبر: ۹۹۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵ 15 September 2021
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هر چقدر مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شویم که به نفع کشور و مردم است عنوان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان آن هزینه را در جا‌های ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه داد و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کرد. 

به گزارش تابناک همدان، سعید فرجی با اشاره به اینکه مردم باید توجه خاصی به بیمه سلامت خود داشته باشند و قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند افزود: ممکن است افراد با هزینه‌های سنگین جراحی مواجه شوند در حالی که اگر بیمه باشند بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را بیمه پرداخت می‌کند. 

 وی یادآور شدند: به منظور رفاه حال بیمه شدگان و کاهش مراجعات حضوری، سازمان بیمه سلامت اقدام به راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی با قابلیت‌های ذیل نموده است:

۱) احراز هویت بیمه‏شده براساس شماره ملی و شماره موبایل
۲) امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‏ای (نام، نام خانوادگی، شماره ملی، عکس، جنسیت، سن، صندوق بیمه‏ای و تاریخ اعتبار بیمه) 
۳) امکان مشاهده و تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه برای بیمه‌شدگان سازمان با ۴۰ روز مانده به پایان اعتبار
۴) امکان مشاهده کلیه نسخ (شامل نام پزشک و کد رهگیری)
۵) امکان مشاهده ریز نسخه شامل خدمات تجویزی و خدمات ارائه شده.
 

لازم به ذکر است، امکان دسترسی به سامانه خدمات غیر حضوری بیمه سلامت برای کلیه شهروندان با آدرس‌های زیر امکان پذیر می‌باشد: 
http://www.bimehsalamatiranian.ir
https://eservices.ihio.gov.ir/esc/
https://eservices.ihio.gov.ir/isc/

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان اشاره کرد:  بیمه شدگان گرامی می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، هرگونه سوال و یا مشکلی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی پیگیری نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار