سلاجقه گفت: گرم شدن زمین و افزایش ریزگرد‌ها از چالش‌های مهم دنیا و به ویژه کشور ما است.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 04 November 2021

به گزارش تابناک قم، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به روند تحلیل منابع آبی گفت: با وجود کاهش منابع آبی کشور، همچنان فرهنگ مدیریت و مصرف در زمینه آب نادرست است.

وی افزود: ذخایر و منابع آبی، میزان بارش، خاک، پوشش گیاهی و اموری از این دست امروزه ملاک عمل بسیاری از حاکمان کشور‌های دنیا در برقراری ارتباط و همکاری با سایر ملت‌ها شده است.

سلاجقه  اضافه کرد: گرم شدن زمین و افزایش ریزگرد‌ها از چالش‌های مهم دنیا و به ویژه کشور ما است؛ چالش دیگر ما این است که صنعتگران و صاحبان صنایع نوعا اولویت خود را به تولید و مسائل اقتصادی معطوف می‌کنند و مباحث زیست محیطی از این رهگذر دچار خسارت و آسیب جدی می‌شود.

وی عنوان کرد: قانون اساسی ایران در خصوص مسائل زیست محیطی یکی از مترقی‌ترین قوانین موجود در جهان است، اما با این وجود در اجرا دچار مشکلاتی زیادی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:با توجه به جایگاه ویژه شهر قم انتظار می‌رود که مسائل مربوط به آلاینده ها، پوشش گیاهی، خاک، فضای سبز، پساب، پسماند و ... در این شهر الگویی برای سایر شهر‌ها باشد.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که  امروز به سفر به قم سفر کرده است ضمن دیدار و گفت و گو با آیات نوری همدانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید از تالاب  مره بازدید خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار