مگر می شود مسئولینی که قبل از انتصاب با نماینده نشسته اند و به نوعی تایید نماینده را گرفته اند ، حمایت از نماینده نکنند؟! اصلا معنی دیدن نماینده قبل از انتصاب به غیر از حمایت از آن نماینده چه معنی می تواند داشته باشد؟!
کد خبر: ۱۰۰۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ 04 November 2021

دنیای سیاست همیشه پشت پرده ها و ناگفته هایی دارد که پس از روشن شدن ، برای بسیاری از مردم باورپذیری این واقعیات بسیار سخت است . شاید تقسیم پست و منصب ها بین حامیان نمایندگان مجلس و سیاسیون پیروز در انتخابات مختلف یکی از پشت پرده هایی بوده که امروزه و پس از روشن شدن رایزنی های نهانی ، امروزه برای همه این موضوع عادی و البته پذیرفته شده است !
اما موضوعی دیگر در سخنان یکی از بخشداران مطرح شده است که به دلیل عزل خود مرتبط است و نشان دهنده واقعیتی دیگر از نوع تعاملات سیاسی غلط و خسارت بار است که البته این بخشدار با توجه به شفافیت و اعتقادات خاص خود حاضر به دورویی و فریب نشده است و عملا نتیجه این شفافیت و عدم دوریی را با کنار گذاشته شدن از منصب بخشداری ، دیده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در دوره مدیریت حسین کلانتری و قبل از برگزاری انتخابات مجلس ، وی با جمع کردن کلیه مدیران استان ، شهرستان ها ، بخشداران و هر مدیری که در شهرستان و بخش ، در برگزاری انتخابات مسئولیتی داشت ، اقدام به قسم دادن شرعی آن ها برای عدم دخالت به نفع یا برعلیه کاندیداها کرد.
در یکی از جلسات ، بخشداران مطابق معمول برنامه استاندار در جلسه حاضر می شوند و بر اساس دستورالعمل قسم خوردن مسولان ، استاندار از بخشداران می خواهد که دست بر قران گذاشته و قسم یاد کنند که در انتخابات از هیچکدام از داوطلبین حمایت نکنند که در این لحظه یکی از بخشداران اعلام می کند که حاضر به قسم خوردن نیست!
احسان دانشی که اکنون با رای مثبت هر 5 عضو شورا ، شهردار مارگون است و اتفاقا اولین شهردار استان پس از مراسم تحلیف شوراهای جدید است که بدون از هیچگونه مشکلی تایید و حکم وی صادر می شود، در خصوص ماجرای ان روز (روز قسم یاد کردن) به تابناک کهگیلویه و بویراحمد می گوید : واقعیت این است که من نمی توانستم قسم دروغ یاد کنم چرا که در میدان واقعی چنین چیزی امکان پذیر نیست که مسئولین سیاسی از کاندیداها حمایت نکنند!
دانشی افزود : وقتی دکتر کلانتری از ما خواست که دست بر قران بگذاریم و قسم یاد کنیم که از هیچ یک از کاندیداها حمایت نکنیم ، من حاضر نشدم قسم یاد کنم و صریح اعلام کردم که چنین چیزی امکان ندارد ! مگر می شود مسئولینی که قبل از انتصاب با نماینده نشسته اند و به نوعی تایید نماینده را گرفته اند ، حمایت از نماینده نکنند؟! اصلا معنی دیدن نماینده قبل از انتصاب به غیر از حمایت از آن نماینده چه معنی می تواند داشته باشد؟!
وی ادامه داد : متاسفانه رویه انتصاب مدیران شاید تا به حال از زبان کسی مطرح نشده است اما کاملا واضح است که با نمایندگان مردم در مجلس هماهنگی هایی می شود که حتما یکی از این هماهنگی ها به موضوع حمایت و همکاری سیاسی با نماینده بر می گردد!
دانشی ادامه می دهد : من پس از ان جلسه به مسئولین ارشد استان گفتم که در مورد حمایت نمی توانم ادعا کنم که از هیچ یک از کاندیداها حمایت نمی کنم اما تخلف یا تقلب به نفع هیچ یکی از کاندیداها را مطلقا نخواهم داشت چرا که اینکار را خیانت در امانت می دانم .
وی گفت : به شخصه نسبت به شفافیت و بیان واقعیت و یک روئی در میان مسئولین اعتقاد دارم ضمن اینکه ما شرعا مجاز به دروغگویی نیستیم هر چند راستگویی برایم هزینه داشته باشد همانند آنچه که در ماجرای قسم خوردن های قبل از انتخابات مجلس برایم رخ داد .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مارگون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
حالا موقع این حرفها نیست هرچند ماجرای عزل ایشان چیز دیگری بود که همه ی مردم مارگون خوب می دانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار