امام جمعه کرج گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان، یکی از اهداف آمریکا در منطقه است.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ 18 December 2021

اختلاف شیعه و سنی، ترفند آمریکا در منطقه

به گزارش «تابناک البرز» آیت الله حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امروز همه مسلمانان جهان، آمریکا و اسراییل را دشمن مشترک می‌دانند، دشمنانی که تلاش می‌کنند اسلام را تضعیف کنند.

امام جمعه کرج افزود: همین دشمن مشترک زمینه ساز وحدت شده است، زبان مشترک دینی در تمام جهان اسلام عربی است و یکی از مشترکات اصلی محبت به اهل بیت (ع) است که اتفاقا می‌تواند یکی از محوری‌ترین عوامل وحدت جهان اسلام باشد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که وحدت جهان اسلام را امری راهبری دانسته اند نه تاکتیکی، گفت: تمدن نوین اسلامی با وحدت مسلمانان شدنی است و با تاسی به سیره رسول خدا (ص)، صبر، عدل و اخلاق را مهمتر از همه دانستند.

او با اشاره به لزوم وحدت بین اهل سنت و شیعیان در شرایط کنونی افزود: مسلمانان نباید اجازه بدهند که سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی مورد حمایت رژیم صهیونیستی اتحاد جامعه اسلامی را بهم بزند و به تعبیر رهبری معظم انقلاب ایجاد اختلاف مهم‌ترین هدف دشمن برای قرار دادن مسلمانان در مقابل هم است.

نماینده، ولی فقیه در البرز با اشاره به این که آمریکا بعد از شکست و خروج مفتضحانه از افغانستان در حال تجربه شکستی دیگر است، گفت: یکی از اهداف آمریکا در منطقه اختلاف‌افکنی بین مسلمانان با ترفند‌های مختلف است و آمریکا بدون حضور در منطقه به دنبال نقش آفرینی در تحولات است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: برهم زدن وحدت مسلمانان یکی از اهداف آمریکاست و منازعات قومی و ایجاد دعوای شیعه و سنی از اهداف و برنامه‌های آمریکاست.

او با بیان این که امروز بیچاره‌تر از آمریکا در دنیا نداریم و باید نیرو‌های آمریکایی از عراق بیرون بروند، گفت: این موضوع بخشی از انتقام سخت از آمریکاست و به فضل پرودگار افول کامل آمریکا و محو کامل اسرائیل از صفحه روزگار نزدیک است.

امام جمعه کرج ۲۷ آذر، سالگشت شهادت دکتر مفتح را که روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است را ظرفیت بی نظیری دانست و افزود: این وحدت اگر به درستی مورد استفاده گیرد، بخاطر رویکرد توحیدی نظام اسلامی، انقلاب و جامعه را زودتر و قدرتمندانه به استقلال سیاسی و استقلال فرهنگی و دیگر آرمان‌ها می‌رساند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند به تقویت جنبش نرم افزاری و تولید علم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی – ایرانی، انسجام ملی و امثال آن‌ها کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار