رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ناوگان مترو تهران به صورت امانت تجهیزات به قم ارسال کرده گفت: اگر تجهیزات مترو به اندازه کافی باشد، می‌توانیم به سایر شهرها کمک کنیم ولی اکنون که شرایط بسیار سخت است، قاعدتاً کمک به سایر شهرها عملی نیست.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 02 January 2022

به گزارش تابناک تهران، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر با اشاره به ارسال تجهیزات به ناوگان مترو تهران به خبرنگاران گفت: این کمک به آن معنا که فکر می‌کنید نیست و به شهرهای دیگر هم برای مترو کمک شده به عنوان مثال یک واگن را برای تست می‌برند و سپس واگن را برمی‌گردانند.

وی افزود: تهران به شدت منتظر تجهیزات مترو است و اگر تجهیزات تهیه شود، می توانیم به سایر شهرها نیز کمک کنیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اما در حال حاضر که مترو در شرایط سختی است این موضوع عملی نیست اما موضوع قرض دادن تجهیزات بحث دیگری است.

وی درباره اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان بودجه به حمل و نقل عمومی نیز گفت: این اعتبار هنوز به طور رسمی در بودجه دولت اعلام نشده و بعید می‌دانم مجلس هم بتواند چنین کمک بزرگی را انجام دهد اما تلاش خواهیم کرد تا این موضوع محقق شود.

چمران با اشاره بر اصلاح بودجه در مجلس نیز گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی در مجلس گرفته نشده نمایندگان پیشنهاداتی ارائه داده اند و کمیسیون ها تخصصی در حال بررسی هستند.

وی ادامه داد: امکان بازنگری بودجه وجود دارد اما دولت و مجلس عدم در تلاشند سقف بودجه حفظ شود است و این امر کار را سخت می‌کند مگر اینکه مجلس با تدبیری از ردیف های اعتباری دیگری به بودجه مترو و شهرداری اضافه کند.

چمران درباره حضور زاکانی شهردار تهران در هیات دولت نیز گفت: آقای زاکانی در هیئت دولت از بسیاری از اصلاحات بودجه به نفع شهرداری دفاع کردند.

وی با اشاره بر موضوع اتوبوس خوابی نیز گفت: این موارد بحث های حاشیه ای است و اجازه این کار نباید داده شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به پدیده پارکینگ خوابی و اجاره پارکینگ ها برای خواب نیز گفت: قاعدتاً این موضوع به راهنمایی و رانندگی بازمی‌گردد البته شهرداری هم در این زمینه بی مسئولیت نیست اما این موارد موردی است و بیشتر شامل کسانی است که از شهرستان ها می آیند و باید رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار