این یک واقعیت است که نمایندگان استان مطلقا توجهی به قانون و یا سخنان صریح رهبری ندارند و همه چیز را در قوم و قبیله خود می بینند و عملکرد آن ها اینگونه نشان می دهد که اصلا اعتقادی به قانون ندارند ! اما همین نمایندگان در جاهایی مجبور به پاسخگویی هستند از جمله زمانی که ائمه جمعه به موضوع ورود کنند !
کد خبر: ۱۰۳۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 06 March 2022

ترمز نمایندگان بی قانون را ائمه جمعه می کشند؟!

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اگر تحولات سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را طی سال های متمادی رصد کنیم به مواردی بر می خوریم که نقش تعیین کننده ای در وضعیت توسعه ای استان در همه جنبه ها داشته اند . وضعیتی که متاسفانه با لحاظ وضعیت دیگر مناطق کشور می تواند اینگونه تعبیر شود که توسعه ای صورت نگرفته و یا کند بوده است .
عمده این موارد مربوط به دخالت غیر عادی نمایندگان در کار اجرایی از یک سو و کوبیدن بر طبل قوم و قبیله گرایی از سوی دیگر بوده که عملا فعالیت شفاف و روبه جلو را محدود کرده است . این شرایط سال به سال و دوره به دوره بدتر هم شده است تا جایی که هم اکنون کل بی سر و سامانی وضعیت استان را می توان ناشی از این شیوه عملکرد نمایندگان دانست !
نمایندگان متعصب با هوادارانی متعصب تر که عمدتا این تعصب خواستگاه قوم و قبیله ای دارد ، به گونه ای عمل می کنند که بی محابا در همه امور غیر مرتبط دخالت می کنند تا جایی که با همین شیوه ، گاها بدترین و ضعیف ترین مدیران را فقط بر اساس شاخص قوم و قبیله گرایی بر استان تحمیل می کنند به عنوان مثال می بینیم فرمانداری را بر یک شهرستان حاکم می کنند که در مدیریت یک کلاس درس در یک منطقه روستایی هم عاجز بوده است ! بی شک چنین فرمانداری نمی تواند در راستای توسعه اقدامی مفید انجام دهد چون توانایی ندارد !
در دوره اخیر اینقدر آش قوم و قبیله گرایی و دخالت نمایندگان شور شده است که بسیاری ، استاندار را مطیع در دستان نمایندگان تعبیر می کنند و وی را فاقد اراده یک مدیر اجرایی قوی می دانند ! که البته با توجه به نداشتن تجربه استاندار در چنین سطحی و تصور وی نسبت به نمایندگان در ماه های اول مدیریت ، که همه اقتدار را در دستان آن ها می دید ، چنین وادادگی طبیعی بود اما به نظر می رسد وی پس از گذشت مدتی ، تازه متوجه شده است که بدون فرمانبرداری از نمایندگان هم می شود ، مدیریت کرد ! شاید نمونه این استقلال نصف و نیمه را در برخی هر چند معدود انتصابات اخیر بتوان مشاهده کرد !
بی شک نمی توان روی استقلال استاندار حسابی باز کرد چرا که به نظر می رسد وی مطیع است و نهایتا با یک اقدام جدی نمایندگان دوباره زیر سلطه سیاسی آن ها خواهد رفت و متاسفانه نمایندگان استان نشان داده اند که مرزی برای دخالت و اعمال غیرقانونی قائل نیستند ! اما یک حوزه قدرتمند دیگر وجود دارد که بی نیاز از نمایندگان می تواند ترمز قطار خارج از ریل شده آن ها را بکشد و یا اینکه استاندار را کمک کند تا از این وضعیت استثمارگونه سیاسی رهایی یابد که شاهد رهایی استان از این وضعیت اسفبار باشیم .
ائمه جمعه نشان داده اند که اگر مردم داری و اولویت دادن به منافع عمومی را سرلوحه کار خود قرار دهند می توانند تاثیر بسزایی در تغییر شرایط از جمله وضعیت فعلی استان داشته باشند . ورود ائمه جمعه به سهل انگاری نمایندگان و استاندار در ماجرای سدهای استان به خصوص سد آبریز پس از انتقادات شدید رسانه ای ، یکی از اقدامات نتیجه بخش در این خصوص بوده است .
یکی از موضوعات مهم و حاشیه ساز فعلی استان مربوط به دخالت قوم و قبیله گرایی نمایندگان در بحث انتصابات است موضوعی که به نظر می رسد آن قدر شور شده و ان قدر رسانه ها و افکار عمومی نسبت به آن واکنش منفی نشان داده اند که ائمه جمعه خود را موظف به پیگیری کرده اند تا جایی که می بینیم برخی ائمه جمعه در هفته های اخیر تذکراتی جدی اما به صورت عمومی در مذمت قوم و قبیله گرایی داده اند !
متاسفانه نمایندگان استان آن قدر خود را بزرگ می بینند که اصلا لزومی به پاسخگویی به افکار عمومی و رسانه ها در خصوص عملکرد شان نمی بینند و همواره هر انتقادی را با استفاه از پادوهای متعصب فضای مجازی و حتی رسانه ای خود ، به باد تمسخر می گیرند ! اما می بینیم وقتی ائمه جمعه به صراحت به موضوع ورود می کنند برخی نمایندگان سراسیمه در مقام پاسخ و توضیح بر آمده که نمونه آن را در کلیپ پخش شده از یکی از نمایندگان استان طی روزهای اخیر شاهد بودیم !
این یک واقعیت است که نمایندگان استان مطلقا توجهی به قانون و یا سخنان صریح رهبری ندارند و همه چیز را در قوم و قبیله خود می بینند و عملکرد آن ها اینگونه نشان می دهد که اصلا اعتقادی به قانون ندارند ! اما همین نمایندگان در جاهایی مجبور به پاسخگویی هستند از جمله زمانی که ائمه جمعه به موضوع ورود کنند !
به نظر می رسد اکنون ائمه جمعه تنها امید مردم برای کشیدن ترمز بی قانونی نمایندگان در استان هستند و اگر در این زمینه حساب شده عمل کنند ، می توانند با سر و سامان دادن به یکی از مشکلات اساسی استان ، نقطه روشن دیگری در کارنامه این نهاد انقلابی داشته باشند !
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Russian Federation
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
با سلام
در روزهای اخیر باز خبر از انتصاب یک اصلاح طلب دو آتیشه به مدیرکلی راهداری در روزهای آینده خبر میدهد. عابد محمدی که در دوران اصلاحات و دولت رو حانی معاون حمل و نقل بوده ایت و با توجه به اینکه همسر ایشان باشتی و از اقوام استاندار می باشد، توسط شخص استاندار مشابه، انتصاب فامیلی غلام نژاد در علوم پزشکی، و سایر اقدام خود در دستگاهها در تلاش است که عابد محمدی را به مدیرکلی راهداری برساند، در صورتی که محمدی همین پست با چند نیرو رو نمیتونه اداره بکنه چه برسد به مدیرکلی راهداری، استاندار محترم و با روح و روان نیروهای انقلابی کمتر بازی بکند در اینخصوص دیگر کوتاه نخواهیم آمد. دولت انقلابی مدیران انقلابی می خواهد با تفکر و نگاهی انقلابی.
این مطلب رو تحت یک خبر یا یادداشت بزنید ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار