به کار احترام بگذارید. اگر چنین شد هم کارگر محترم خواهد بود و هم کارفرما، اگر حرمتِ کار مخدوش شود نه کارفرما حرمتی خواهد یافت نه کارگر. نتیجه این احترام متقابل را هم کارفرما خواهد دید در قدم اول و هم کارگر در قدم دوم و در سطح کلان هم همه ملک و ملت از حاصل "کار" بهره خواهند برد.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 18 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، غلامرضا بنی اسدی روزنامه نگار در یادداشتی نوشت: به کار احترام بگذارید، اگر چنین شد هم کارگر محترم خواهد بود و هم کارفرما، اگر حرمتِ کار مخدوش شود نه کارفرما حرمتی خواهد یافت نه کارگر، نتیجه این احترام متقابل را هم کارفرما خواهد دید در قدم اول و هم کارگر در قدم دوم و در سطح کلان هم همه ملک و ملت از حاصل "کار" بهره خواهند برد.

باید بکوشیم که فرهنگ کار ارتقا پیدا کند و کارگر نیز منافع خود را در کار بیشتر و بهتر ببیند و کارفرما نیز بداند که با در نظر داشت حق کارگر است که می تواند بنگاهی موفق تر داشته باشد.

ارتقای دستمزد می تواند یکی از این مشوق ها باشد. کارگر اگر سفره ای توان بخش داشته باشد "توانِ کار" خواهد داشت. آنان که با افزایشِ دستمزد کارگران، ناهمراهند چطور توقع دارند که کارگر با کمتر از این کار کند وقتی می بیند کالای تولیدی او در بازار با افزایش گاه چند صد درصدی، به فروش می رود؟ قیمت محصولات را در نظر بگیرید آن وقت خواهید دید که افزایش 57 درصدی چیز عجیب و غریبی نیست.

دیگر نکته ای که باید گفت این است که خود منتقدان محترم می توانند با خانواده 4 نفری، با 6 میلیون و 700 هزار تومان، زندگی کنند که همین را هم بر کارگر نمی پسندند؟ کسی می تواند تضمین کند که قیمت ها را به فروردین 1400 برگرداند آن وقت حقوق کارگر و کارمند را اصلا افزایش ندهید.

وقتی تورم سنگینی 1400 را تجربه کرده ایم و تورم 1401 هم کمتر از آن نخواهد بود و ارز 4200 تومانی هم حذف شده است به رغم افزایش 57 درصدی حقوق، مطمئن باشید بازهم کاهش قدرت خرید را کارگر تجربه خواهد کرد. خود را جای کارگر بگذارید و حرف بزنید. مشقات کار را ببنید و حرف بزنید. کارفرما هم خود را جای کارگر بگذارد و دستش را بگیردکارگر هم خود را جای کارفرما بگذارد و بهتر کار کند. به روی هم تیغ نکشیم که خود ما قربانی خواهیم شد. کار قربانی خواهد شد. همدلی زخم برخواهد داشت.

پرسون

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار