معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: ساماندهی و حمایت از واحدهای کوچک نساجی و تولید کنندگان این حوزه یکی از اولویت های یزد نوین است و در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 13 July 2022

برای اولین بار در استان یزد برنامه تحولی مبتنی بر سند آمایش استان در ۱۰ محور اولیه تعریف و جلسات متعددی ذیل مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت؛ با حضور اکثر ذینفعان برگزار شد؛ برنامه مذکور، برنامه عملیاتی و مورد اهتمام استان در سال ۱۴۰۱ است؛ اجرای محورهای این برنامه تحولی زمینه‌ساز ایجاد یزد نوین و تحول جدید در توسعه، تعالی و پیشرفت یزد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید مسعود عظیمی روز چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات مرتبط با یزد نوین در محل استانداری و با دستور جلسه پروژه های حوزه نساجی افزود: راه اندازی مراکز نوآوری نساجی و ایجاد مراکز تخصصی عرضه مستقیم تولیدات محصولات نساجی و همچنین تامین مالی پروژه های مرتبط با این حوزه برخی از اقدامات یزد نوین است.

وی ادامه داد: بیش از یکهزار پروژه نیمه تمام کوچک نساجی در استان یزد وجود دارد و بسیاری از این پروژه ها بدون بررسی صرفه اقتصادی و تامین نظر و همچنین وثایق بانک شروع می شود و لذا باعث توقف و کندی این پروژه ها شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به اینکه عمده این طرح ها از حوزه اختیارات استان خارج شده است ، گفت: استاندار یزد شخصا و گاها چندین بار برای پیگیری این امور به تهران مراجعه داشته و همه گونه همکاری در این مورد را داشته و داریم.

عظیمی افزود: باید تک تک برای این پروژه ها با بانک عامل جلسه گذاشته شود ومشکل این واحدها رفع گردد و آمادگی هر گونه همکاری و کمک را در استان داشته و داریم و تمام پروژه هایی که در اختیار استان است را در شورای هماهنگی بانک ها در مورد تامین مالی ، همکاری داشته و خواهیم داشت اما باید سرمایه گزاران هم در رابطه با مشارکت پذیری و تامین شکل های دیگر تامین مالی تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: حمایت از واحدهای نساجی در قالب تشکیل انجمن های صنفی و پیگیری امور در این قالب نیز یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید توسط فعالین این عرصه حتما پیگیری شود .

محمد کاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: بیش از هشتاد و پنج رشته در هنرستانهای استان یزد تدریس می شود و امکان پذیرش وجود دارد اما در صورت تامین زیر بناهای مورد تقاضا امکان فعال کردن همه این رشته ها وجود دارد ودر حال حاضر بخشی از این تجهیزات بدلیل عدم وجود فضای کافی بلا استفاده مانده است.

مجتبی دستمالچیان رییس انجمن نساجی استان یزد نیز در این نشست گفت: پروژه های مرتبط با این حوزه جهت شناسایی و ساماندهی واحدهای خرد و کوچک صنعتی و طرح توسعه و تجهیز واحدهای بافندگی در دست اقدام است و عمده مشکل این حوزه با پیشرفت بیست تا هفتاد و پنج درصد نیز عدم تخصیص زمین و تسهیلات است که بویژه مشکلات در زمینه دریافت تسهیلات باعث کندی روند این برنامه ها شده است.

در این نشست دیگر اعضا نیز پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار