آیا کسانی که با احساسات و زندگی مردم بازی میکنند با نتیجه اعمال خود روبه رو میشوند؟
کد خبر: ۱۰۵۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸ 25 July 2022

تابناک رضوی: من حدوده ۸ ماه پیش با آقایی آشنا شدم و از روز اول به قصده ازدواج با این آقا صحبت کردم حتی گفتم که اگه ازدواجی در کار نباشد من با شما ادامه نمیدهم.ایشون هم قبول کردند.ما تا ۶ ماه با هم بودیم (به قصده شناخت ) تا اینکه من فهمیدم ایشون ۲ سال پیش با خانمی دوست بودند که این خانم سر شک به این آقا با ایشون به هم زدند.این آقا به من گفتند این خانم به من زنگ میزنند.منم گفتم خوب جوابشو نده و ایشون به من قول دادند منم هیچی دیگه در این باره نگفتم .تا نزدیکه تولده ایشون که یکی از دوستای این آقا به من گفتند که ایشون را با دوست دختر سابقشون دیدند.من موضوع را مطرح کردم و ایشون به من گفتند که فقط شاگردمه ومن باهاش کاری ندارم.سر این جریان من رابطه خودمو با این آقا به هم زدم و جوابه تلفناشو ندادم تا آنقدر زنگ زدند و گفتند چیزی نیست .منم حرفشو باور کردم.یه شب ساعت ۸ به ایشون زنگ زدم که یهو یه خانمی از اون طرف دادو فریاد کرد و من بهم ثابت شد که ایشون با همون خانمی که ۲ سال پیش بودند الانم هستند.بعده ۸ ماه این موضوع بهم ثابت شد. بعد از کلی بدوبیراه به من گفتند اون آقا که من مزاحمشون نشم .و با دوست دختره سابقشون موندند و اون خانم هم خیانت ایشون را نادیده گرفت. من خیلی دلم شکست و گریه کردم و غصه خوردم و با تمام وجود از خدا خواستم که جوابه این کاره این آقا رو بده و به خدا واگذارش کردم.هیچ کاریم نکردم چون هیچ کاری از دستم بر نمی اومد که انجام بدم و فقط به خدا واگذارش کردم .الان حدوده یک ماه از این جریان میگذرد و من شبی نیست که با چشم گریون نخوابم .در ضمن من هیچ وقت هیچ بدی در حق هیچ کس نکردم که مورد نفرین قرار بگیرم.حالا میخوام بدونم آیا خدا جوابه این همه بدی که این آقا در حق من کرده میدهد یا نه ؟ در ضمن من باهاش رو راست بودم و اصلاً آدم دروغگویی نیستم و حتی به این آقا گفتم اگه کسه دیگه ای رو دوست داری از زندگیت میرم بیرون ولی ایشون انکار کردند و گفتند من باهات روراستم و روراست بودم .اگه می خوای اینطوری ادامه بدی دیگه باهات روراست نیستم .خواهشاً جوابه منو بدید.

خواهر محترم بابت اتفاقی که برایت افتاده متاسف و متاثر شدیم ولی در ادامه به چند نکته توجه کنید امیدواریم که برای تان موثر ومفید باشد:

۱- شما یک اشتباه مرتکب شده اید و آن این که با فردی نامحرم بدون عقد محرمیت رابطه برقرار کرده اید، ممکن است در جواب ما بگویید قصد ازدواج داشته اید، درست است ولی باید بدانید که قصد ازدواج به تنهایی مجوز ایجاد یک ارتباط با نامحرم نیست، بلکه هر کسی قصد ازدواج با دختری را داشته باشد باید از طریق رسمی خواستگاری اقدام کند و در جلسات خواستگاری که می تواند متعدد هم باشد از او شناخت پیدا شود، و بعد ازشناخت نسبی نوبت تحقیق و پرس و جو از طرف شما می شود، بعد از همه این مراحل انسان می تواند بفهمد آن فرد در اعدعایش صادق هست یا نه؟ و مطمئن باشید در این مراحل ثبات قدم یک فرد روشن می شود.
این درست نیست که به بهانه یا قصد ازدواج و شناخت یک رابطه ای شروع شود مخصوصا به مدت هشت ماه، این همان اشتباه شما بوده است که تا مردی به شما پیشنهاد ازدواج داد، باید ببینید آیا او صداقت دارد یا نه ؟ یکی از راه های شناخت همین است که ببینید پیشنهاد دوستی و رابطه بدون محرمیت می دهد یا نه ؟ آیا از طریق خواستگاری وارد می شود یا از طریق رابطه؟ وقتی بدون مسئولیت پذیرفتن با شما ارتباط پیدا کند به راحتی می تواند بعد از سوء استفاده از شما، ترک تان کند. شما نباید چنین اجازه ای به هیچ کس بدهید. مواظب باشید دیگر این اتفاق برای تان تکرار نشود.

۲- اما در مورد سوء استفاده آن مرد از شما باید بگوییم که :اگر کسی با زیر قول زدن، خلف وعده کند، و یا با سوء استفاده و بازی با احساسات یک دختر، آینده او را تحت الشعاع قرار دهد، حتما در پیش گاه خداوند مسئول خواهد بود، چرا که کار او نوعی حق الناس و ظلم به دیگران است. و خداوند وعده داده که ظلم به مردم را در همین دنیا مجازات کند، پیامبر(ص) فرمود:« ثَلَاثٌ مِنَ الذُّنُوبِ تُعَجَّلُ عُقُوبَتُهَا وَ لَا تُؤَخَّرُ إِلَى الْآخِرَهِ عُقُوقُ الْوَالِدَیْنِ وَ الْبَغْیُ عَلَى النَّاسِ وَ کُفْرُ الْإِحْسَانِ . سه گناه هستند که خداوند عقوبت آن ها را در دنیا پرداخت می کند و به آخرت موکول نمی کند: عاق والدین و ظلم به مردم و ناسپاسی احسان.»
پس حتما سزای این عملش را می بیند.
اما به شما توصیه می کنیم، نفرین نکنید، چرا که نفرین روح انسان را کدر می کند و ممکن است باعث اذیت شدن خود انسان بشود.

۳- از طرفی شما باید این اتفاق وبه هم خوردن این رابطه را نوعی لطف از طرف خداوند بدانید، چرا که زود متوجه شدید که طرف تان چه انسانی است و با او زندگی را شروع نکرده اید، این جای شکر دارد، اگر بعد از سال ها زندگی این امر را می فهمیدید، بسیار بیشتر اذیت می شدید، در ضمن شما فرصت های بسیاری برای خوش بختی خواهید داشت ، باید با امید به خداوند متعال و درس گرفتن از اشتباهات گذشته به زندگی ادامه دهید . ارتباط تان را با خداوند زیاد کنید و زیاد به یاد او باشید چرا که یاد و ذکر او باعث آرامش شما خواهد شد.

 

برچسب ها: تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار