با اجرای ان تعداد از قلع و قمع در این شهرستان، 38 هزار و 923 متر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت
کد خبر: ۱۰۶۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ 22 August 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از قلع و قمع 898 مورد قلع و قمع تغییرکاربری غیر مجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

محسن علی گل زاده اظهار کرد:

برای حفظ و صيانت از عرصه های كشاورزی و استمرار توليد و اجرای ماده سه و تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی از سال گذشته تاکنون 898 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی بابل قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: با اجرای ان تعداد از قلع و قمع در این شهرستان، 38 هزار و 923 متر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

 

وی افزود: احکام قلع و قمع با همكاری و هماهنگی موثر دستگاه قضايی، نيروی انتظامی و مسئول و کارشناسان امور اراضی این مدیریت اجرا شد.

 

به گفته این مسوول در این مدت تشکیل پرونده جلوگیری از تغییرکاربری غیر مجاز 254 مورد، نظارت بر اراضی واگذاری 114 مورد، نظارت بر طرح‌های موضوع ماده 33 واگذاری اراضی 19 مورد و تشکیل 133 فقره مجوز تغییر کاربری 133 مورد انجام شد.

 

علی گل زاده تصریح کرد: عوارض دریافتی بابت مجوز تغییرکاربری 20 میلیارد و 333 میلیون 600 هزار ریال، عوارض دریافتی بابت اجاره اراضی واگذاری 735 میلیون و 600 هزار ریال  از دیگر اقدامات امور اراضی این مدیریت در مدت مذکور بود.

 

وی افزود: به منظور شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی از سال گذشته تاکنون، 30  فقره سند برای زمین های کشاورزی این شهرستان با همکاری سازمان ثبت  اسناد و املاک صادر شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل بابیان اینکه  توسعه و تقویت کشاورزی می تواند به عنوان فعالیت های اقتصادی نقش موثری در ارتقاء در آمد و تحقق اهداف توسعه کشاورزی پایدار داشته باشد یادآور شد: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی به طور مستمر در حال رصد فعالیت های بخش کشاورزی شهرستان است. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار