تعداد زیادی واحد غیرمجاز در سطح شهرستان رامسر مشغول به فعالیت و تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی و سطح شهر هستند که باید سامان‌دهی شوند
کد خبر: ۱۰۶۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ 18 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، فعالیت واحد های خانه مسافر با پروانه گردشگری باعث توسعه اقتصادی در شهرستان رامسر خواهد شد

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی .گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، نادر سحرخیز رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت : براساس مصوبه هیات وزیران و برای اجرای دستورالعمل ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همه واحد‌های اقامتی خانه مسافر سطح شهرستان رامسر باید با داشتن مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت کنند.
او گفت : این طرح با هدف اجرایی کردن این دستورالعمل و برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و امنیت مالکان و مسافران اجرایی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمونه گردشگری رامسر افزود: تعداد زیادی واحد غیرمجاز در سطح شهرستان رامسر مشغول به فعالیت و تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی و سطح شهر هستند که باید سامان‌دهی شوند.

او با اعلام اینکه فعالیت این خانه مسافر‌ها خارج از قوانین و مقررات است، افزود: این اداره با تشویق متقاضیان اقدام به اطلاع رسانی برای تشکیل پرونده نزد شرکت مجری و سیر مراحل قانونی و اداری ظرف مدت یک ماه کرده است.
سحرخیز ادامه داد: فعالیت واحد‌های اقامتی دارای مجوز براساس درجه‌بندی و نرخ‌نامه مصوب خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به حضور پر شمار گردشگران شاهد سامان‌دهی مناسبی از واحد‌های اقامتی خانه‌مسافر دارای مجوز در سطح این شهرستان باشیم.

او با اشاره به اینکه شهرستان رامسر بسیار گردشگرپذیر است و در شرایط عادی سالانه از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند، گفت: طبق آمار‌ها بیش از ٢٠ درصد این مسافران در اقامتگاه‌های غیر رسمی اسکان داده می‌شوند.

سحرخیز ادامه داد: البته در این زمینه عوامل زیادی دخیل هستند، ولی یک عامل مهم اثرگذار خانه‌های مسافر غیرمجاز هستند که طی سال‌های اخیر جای اقامتگاه رسمی را گرفته و معضلات زیادی به بار آورده‌اند.

او افزود: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر با نصب بنر و اطلاعیه در سطح شهر برای سامان‌دهی خانه‌مسافر‌های سطح شهرستان و اخذ مجوز و فعالیت در چهار چوب قوانین و مقررات دعوت عمومی به عمل آورده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر افزود: با خانه مسافر‌های غیرمجاز از طریق پلیس نظارت بر اماکن عمومی طبق ضوابط و مقررات رفتار خواهد شد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار