معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران گفت: هم اکنون اکنون ۶۸ طرح آموزشی در این استان آماده بهره داری برداری داریم که به زودی به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ 29 October 2022

احمد حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سطح شهر تهران ۲۸ طرح در دست اجرا داریم و این رقم نشان دهنده وضعیت بهتر شهرستان های استان نسبت به خود شهر تهران است.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران اظهار داشت: وضعیت مشارکت خیران در شهرستان‌های این استان نسبت به خود پایتخت خوب و بر اساس آمار موجود، بیشترین پروژه ها نیز مربوط به همین شهرستان ها است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان های استان تهران شاهد تراکم بالای دانش آموزان هستیم و این روند با توجه به سیل جمعیتی که وارد این استان می شود، رو به افزایش است.

این مسئول اضافه کرد: تراکم دانش آموزی این استان بیش از متوسط کشوری است در حالی که نسبت به دیگر شهرستان ها و استان ها، سرانه آموزشی کمتری دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت بالا و تراکم بالای دانش آموزی این استان و وضعیت سرانه پایین آموزشی تعداد مدارس مورد نیاز برای ساخت با کمک خیران در استان تهران کمتر از استان سیستان و بلوچستان نیست.

معافیت مالیاتی برای خیران مدرسه ساز

وی در خصوص مشوق های پیش بینی شده برای جذب مشارکت خیران مدرسه ساز نیز اعلام کرد: با وجود آنکه خیران مدرسه ساز حسب علاقه مندی خود وارد فعالیت در این حوزه می شود، اما قانون مشوق هایی نیز در این زمینه پیش بینی کرده است.

حبیبی اضافه کرد: بر اساس قانون، این خیران می توانند از معافیت مالیاتی برای بهره برداری شخصی استفاده کنند اما بسیاری از آنان با وجود ضرف هزینه های کلان چنین اقدامی نمی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار