مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان از آغاز به کار صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج از ابتدای آبان خبرداد و گفت: ۲۷ بیماری خاص تحت پوشش خدمات این صندوق قرار می گیرند.‌
کد خبر: ۱۰۷۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 12 November 2022

محمدحسین صفاری اظهار داشت: هم اینک ۲۷ بیماری تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج است و بیمارانی که اطلاعات آنان در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت شده، علاوه بر خدمات و تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی، از این صندوق خدمات دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج مازاد بر تعهدات بیمه‌های پایه چون تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و تکمیلی، خدمات ارائه می‌شود، افزود: تالاسمی، هموفیلی، انواع سرطان‌ها، ام. اس از جمله ۲۷ بیماری تحت پوشش این صندوق هستند و بیماری‌هایی چون اس. ام. ای که پیش‌تر تحت تعهد بیمه‌ای نبودند اکنون تحت پوشش صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه از ۱۵ آبان ماه امسال ۲ داروی اس. ام. ای به صورت ۱۰۰ درصد رایگان در اختیار بیماران تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ۲ داروی گران قیمت اسپینرازا ( Nusinersen ) وَریدی و نیز ریسدیپلام( Risdiplam oral ) خوراکی پیش‌تر پوشش بیمه‌ای نداشت اما اکنون این ۲ دارو برای بیماران اس. ام. ای تایپ یک و ۲، تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و ۱۰۰ درصد رایگان است.

صفاری با بیان اینکه داروها باید به صورت الکترونیک و توسط متخصصان مغز و اعصاب تجویز شود، ابراز داشت: بستری این افراد با تعرفه دولتی پوشش بیمه‌ای دارد و اگر بیمار اس. ام. ای در بیمارستان بستری شود ۱۰۰ درصد هزینه با بیمه است.

وی با اشاره به اینکه چهار بیماری اس. ام. ای، بال پروانه‌ای (EB )، فیبروز کیستیک و بیماری‌های متابولیک تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند، اضافه کرد: ارائه بسته‌های خدماتی برای ۲۷ بیماری در صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج شروع شده و مرتب بیماری‌های جدید تر به این صندوق اضافه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه نیاز به مراجعه حضوری فرد بیمار نیست، خاطرنشان کرد: افراد دارای بیماری صعب العلاج به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه کرده و از بسته‌های خدماتی این صندوق بهره مند شوند.‌

صفاری با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج همه بیمه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و … نیز از این صندوق می‌توانند بهره مند شوند، اضافه کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج زیرمجموعه بیمه سلامت تشکیل شده است.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار