معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: نرخ سرمایه‌گذاری در شش‌ماهه ابتدای سال جاری در استان ۱۵ درصد بود و این امر نشان‌دهنده این است که نرخ تشکیل سرمایه مثبت خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ 09 February 2023

امیررضا نقش اظهار کرد: ۹۰۰ واحد راکد و غیرفعال در استان اصفهان وجود دارد که باید از طریق تسهیلگری، مشکلات آن‌ها بررسی و رفع شود تا به اشتغال منطقه و استان کمک کند.

وی ادامه داد: ۱۵ واحد راکد ازجمله شرکت پلی‌اکریل در شهرستان مبارکه وجود داشت که امروز به‌صورت کامل و جدی به چرخه تولید بازگشته است و برای دو هزار نفر در این شهرستان اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه یکی از وظایف مهم فرمانداران در مدیریت شهرستان‌ها احصای مسائل و مشکلات بخش صنعت است، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و طرح‌های نیمه‌تمام زیادی در استان اصفهان وجود دارد و فعال‌سازی واحدهای تولیدی نیمه‌تمام و نیمه‌فعال اقدام بزرگی در راستای اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

نقش با بیان اینکه اولویت اصلی دولت سیزدهم توجه به مباحث اقتصادی به‌ویژه اشتغال و معیشت مردم است، افزود: امروز ازنظر مباحث اقتصادی در شرایط خاصی قرار داریم و برای گذر از این شرایط به حمیت، اهتمام و تلاش جدی همه مسئولان نیاز است تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه بیشتر و حل مشکلات مردم باشیم.

وی با بیان اینکه تبیین موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها و بررسی و رفع موانع و مشکلات از وظایف مسئولان نظام است، ادامه داد: رشد اقتصادی کشور در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم منفی بود، اما امروز به رشد اقتصادی حدود چهار درصد دست یافته‌ایم و البته با هدف‌گذاری انجام‌شده برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت‌درصدی اختلافی وجود دارد، اما حرکت جدی در این زمینه آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: نرخ سرمایه‌گذاری در شش‌ماهه ابتدای سال جاری در استان ۱۵ درصد بود و این امر نشان‌دهنده این است که نرخ تشکیل سرمایه مثبت خواهد شد.

نقش اضافه کرد: نرخ بیکاری در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم حدود ۱۲.۶ بود، اما امروز نرخ بیکاری در کشور به ۸.۹ دهم رسیده است و این نرخ در استان اصفهان به ۱۰ درصد رسیده و از متوسط کشوری بیشتر است، اما حدود سه درصد کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: زمینه‌های رشد و توسعه خیلی خوبی در شهرستان مبارکه به‌عنوان یکی از شهرستان‌های صنعتی و کشاورزی استان اصفهان وجود دارد و امیدواریم مسائل و مشکلات این شهرستان در زمینه تولید و صنعت در این خطه برطرف شود.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان اضافه کرد: خط اکریلیک این شرکت به‌عنوان تنها خط در خاورمیانه پس از توقف ۱۰ساله، امروز به ظرفیت حدود ۵۰ تن در روز رسیده است و تا چند ماه آینده به ظرفیت ۸۰ تن خواهد رسید.

نقش با اشاره به اهمیت بهبود فضای کسب‌وکار و شاخص‌های این حوزه گفت: جایگاه استان در زمینه بهبود فضای کسب‌وکار از رتبه بیست‌وچهارم به رتبه پنجم کشور رسیده است.

وی گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌عنوان یک ظرفیت قانونی بسیار قوی برای رفع مشکلات صنعت و بخش کشاورزی و تولیدکنندگان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است و از این ظرفیت به‌طور جدی در استان استفاده شده است.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان افزود: در یک سال گذشته، حدود ۱۴۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده و بیش از هزار و ۸۰۰ پرونده در زمینه مسائل بانکی و غیربانکی، بیمه، تامین اجتماعی و مشکلات صنایع با دستگاه‌های اجرایی به‌صورت موردی بررسی شده و حدود هزار و ۹۰۰ مصوبه نتیجه این جلسات بوده است.

نقش گفت: رصد اجرای این مصوبات به اتاق بازرگانی استان واگذار شده که حدود ۸۵ درصد این مصوبات اجرایی شده است و ورود جدی به عرصه تامین مالی و تسهیلات سرمایه در گردش در استان انجام شده است.

وی گفت: در ابتدای فعالیت دولت نسبت منابع به مصارف بانک‌ها در استان ۵۲ درصد بود و سخت‌گیری‌های زیادی در زمینه اعطای تسهیلات در استان وجود داشت، در صورتی که این آمار در زمینه پرداخت تسهیلات در کشور ۸۵ درصد بود و پس از مذاکرات جدی با بانک‌ها امروز این نسبت به حدود ۷۳ درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی در این استان با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند که جلساتی برای رفع مشکل این واحدها برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار