مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از کمبود ۹ هزار معلم درس تربیت بدنی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 23 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد جعفری در دوره آموزشی معلمان، کارشناسان مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج در حال برگزار است افزود: مبنای سیاستگذاری آموزش و پرورش سند تحول بنیادین، سند تحول دولت مردمی، بیانیه گام دوم انقلاب و دیگر اسنادی که تعریف شده است و بر اساس این اسناد بالادستی و با نگاه کیفیت بخشی به حوزه آموزش و پرورش، تربیت و ورزش و سایر بخش‌های مرتبط پیش می‌رویم.
جعفری ابراز داشت برای رسیدن به این اهداف مهم به چند مولفه شامل منابع انسانی، محتوا، فضا و تجهیزات نیاز داریم.
وی گفت: ۳۳ هزار معلم متخصص تربیت بدنی در سطح آموزش و پرورش کشور فعالیت دارند و ۹ هزار معلم نیزکمبود وجود دارد.
جعفری با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۵۳ معلم و آموزگار متخصص درس تربیت بدنی وجود دارد گفت: ۷۱ معلم متخصص تربیت بدنی کمبود داریم، اما مشکل استان در این زمینه حاد نیست.
وی بیان کرد:در استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۰۵ معلم متخصص تربیت بدنی در دیگر حوزه‌ها مامور به خدمت شده اند.
جعفری ابراز داشت: تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۰۳ فضای ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت و استان در این زمینه رتبه ۹ کشور را دارا بود که با اجرای ۶۰ پروژه ورزشی در طرح شهید سلیمانی ۵۹ درصد به فضا‌های ورزشی این استان اضافه شده است.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش درباره فضای ورزشی در آموزش و پرورش نیز گفت: فضای عرف معمولا حیاط مدرسه است، اما پنج هزار و ۳۸۰ فضای ورزشی درون و برون مدرسه‌ای در آموزش و پرورش برای استفاده دانش آموزان فعال است.
جعفری بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی دو هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی و تربیتی به مدارس کشور اضافه شد که یکهزار و ۱۷ پروژه در هفته تربیت بدنی و ۵۴۶ پروژه در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.
در طرح شهید سلیمانی ۶۰ پروژه ورزشی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که ۳۱ مورد آن تکمیل شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار