رئیس پلیس راه استان گفت: همزمان با کوچ سالیانه، عشایر بایستی نکات ایمنی و مقررات ترافیکی در هنگام جابجایی احشام را رعایت نمایند چرا که در غیر این صورت سوانح ترافیکی در کمین آن ها خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 01 May 2023
به گزارش تابناک کرمانشاه سرهنگ "کیخسرو دستغیب" اظهار داشت: عشایر به محض نزدیک شدن به غروب آفتاب بایستی توقف نمایند و برای در امان ماندن از گزند سوانح ترافیکی از حرکت دادن احشام و ترددهای شبانه خودداری کرده و در طول روز در حاشیه راه ها حرکت کنند. 
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه عشایر گله های پر تعداد را جابجا می کنند پس توجه داشته باشند که نزدیک شدن و ورود ناگهانی به جاده ها و حرکت آنها به صورت طولی و عبور دادن از عرض راه ها، همواره با مخاطراتی مانند برخورد وسایل نقلیه با احشام به ویژه در نقاط کور و سر پیچ ها و شیب ها همراه است.
 
سرهنگ دستغیب افزود: در تعاریفی که در قوانین وجود دارد، شخصی که هدایت و حرکت دادن احشام به صورت تکی و یا گله را به عهده داشته به عنوان راننده تلقی شده و به همین دلیل این افراد بایستی قوانین عبور و مرور مربوط به حرفه خود را دانسته و رعایت نمایند.  
 
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: این افراد در صورت اضطرار بر جابجایی احشام و هنگام عبور دادن از عرض یا طول تمام معابر در شب وظیفه دارند که از علایم هشداری و اخطار دهنده مانند ( فانوس‌، چراغ‌های الکتریکی‌، دستانه یا راکت شبرنگ دار ) استفاده کنند.
 
وی یادآوری کرد: عبور دادن حیوانات در شب و روز از نقاط مشخص شده و تا حد امکان دارای روشنایی ضرورت دارد و چنانچه عدم رعایت آنها در بروز حوادث محرز شود سهم تقصیر منظور خواهد شد.
 
دستغیب در پایان تصریح کرد: به عشایر کوچ رو توصیه می گردد در صورت امکان ضمن خودداری از روش سنتی از وسایل نقلیه برای جابجایی گله ها استفاده نمایند تا بدین وسیله از احتمال برخورد وسایل نقلیه با احشام و ایجاد مسئولیت برای آنان جلوگیری گردد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار