مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: جهت تسریع در تردد زوار اربعین حسینی(ع) ۱۵ پروژه عمرانی در استان کرمانشاه به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ 14 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم فریبرز کرمی، اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع) و به جهت تسریع در تردد زائران اربعین، بهره‌برداری از 15 پروژه عمرانی در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه قرار گرفته است.

کرمی از اجرای پروژه روکش آسفات راه‌های شریانی منتهی به مرز خسروی و استان ایلام به‌ میزان 180 کیلومتر را از جمله پروژه‌های اربعین دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون 15 اکیپ به‌منظور انجام روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه فعال و مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه همچنین از اصلاح و رفع 12 نقطه پرحادثه در محورهای اصلی و شریانی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ساخت تقاطع‌های درکه، سلطان‌آباد، کارخانه سیمان و تویسرکان به‌صورت زیرگذر باکسی از مهمترین پروژه‌های این اداره کل جهت تردد ایمن زوار اربعین است.

کرمی افزود: ایمن‌سازی محور بزرگراه کربلا با نصب نیوجرسی در مسیر بزرگراه به مقدار 30 کیلومتر و انجام عملیات خط‌‌کشی به‌میزان 2500 کیلومتر را از دیگر پروژه‌های ایام اربعین است.

وی بیان کرد: پیش از فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین، پروژه‌هایی همچون سیستم روشنایی نقطه‌ای در 16 نقطه دارای تصادف، بروزرسانی و نصب سیستم روشنایی در گردنه بیدسرخ شهرستان کنگاور به‌‌طول 6.5 کیلومتر احداث خواهند شد.

کرمی عنوان کرد: ایمن‌سازی و آشکارسازی محورهای منتهی به پایانه مرزی خسروی و استان ایلام با نصب تابلو، علائم جاده ای، تعمیر و نوکوبی گاردریل‌ها، بروزرسانی سیستم روشنایی و غیره برای ایمن سازی هرچه بیشتر این محورها آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: عملیات عمرانی در پایانه مرزی خسروی از چندی پیش آغاز شده است که از جمله این اقدامات احداث 52 چشمه سرویس بهداشتی در داخل محوطه پایانه مرزی خسروی و ساخت 1800 متر سایبان، تهیه و نصب چهار دستگاه روفتاب و بروزرسانی سیستم سرمایشی کمکی در پایانه مرزی خسروی است.

کرمی گفت: خرید دو دستگاه آیس‌بانک 10 هزار لیتری و احداث سایبان برای آیس‌بانک‌‌ها به مساحت 66 متر مربع، ساخت 640 متر سایبان در قسمت خروجی رواق‌های پایانه مرزی خسروی از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه طی ایام اربعین است.

وی از احداث سایبان برای کندانسورهای سیستم سرمایشی پایانه خسروی به مساحت 600 متر مربع و ارتقای دیگر امکانات موجود در پایانه مرزی خسروی اعم از توسعه سیستم مه‌پاش، ارتقای سیستم برق، محوطه‌سازی، فن‌کویل‌ها و غیره قبل از آغار ایام اربعین حسینی(ع) و تردد زوار از این پایانه مرزی از پروژه‌های عمرانی است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار