به گفته مدیر امور منابع آب شهرستان صحنه، با امحاء حدود ۱۶۴ خزانه برنج در این شهرستان، از کشت حدود ۲۰۰ هکتار برنج و هدر رفت حدود پنج میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 17 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا داریوش اسماعیلی، از برخورد جدی با کشت برنج در شهرستان صحنه خبر داد و گفت: از چند روز قبل امحاء خزانه‌های برنج را آغاز کردیم و تاکنون بیش از ۱۶۴ خزانه امحاء شده است.

وی ادامه داد: این خزانه‌ها بعد از ورود به اراضی کشاورزی منجر به زیر کشت برنج رفتن حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه می‌شد که جلوی این کار گرفته شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان صحنه از نیاز آبی ۲۵ هزار مترمرکعبی هر هکتار کشت برنج یاد کرد و افزود: برخورد با خزانه‌های برنج صرفه‌جویی حدود پنج میلیون مترمکعبی در مصرف آب را به همراه داشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه کشاورزان ابتدا برنج را در خزانه قرار می‌دهند و سپس آن را به اراضی کشاورزی منتقل می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اراضی کشاورزی زیر کشت گندم، جو و ... است و قرار بود بعد از برداشت این محصولات، برنج در اراضی کاشته شود که جلوی آن گرفته شد.

وی با بیان اینکه عمده خزانه‌های امحاء شده مربوط به روستاهای گروس علیا، گروس سفلی، درکه و ... بوده، از تداوم برخورد با خزانه‌های برنج در سایر روستاها نیز خبر داد.

مدیر امور آب شهرستان صحنه تاکید کرد: برای برخورد با کشت برنج مصوبه شورای تامین و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان را داشتیم.

اسماعیلی از ممنوعیت کشت برنج در سراسر کشور بجز استان‌های گیلان و مازندران یاد و اظهار کرد: کشت برنج در کرمانشاه نیز ممنوع بوده، اما در برخی شهرستان‌های استان به صورت غیرمجاز انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به مصرف آب قابل توجه در کشت برنج، با توجه به شرایط کنونی منابع آبی استان به هیچ عنوان کشت این محصول قابل توجیه نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار