رئیس پلیس راه کرمانشاه خبر داد؛
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: طرح اربعین حسینی پلیس راه کرمانشاه از ۲۷ مرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 07 August 2023

کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: طرح اربعین حسینی پلیس راه استان کرمانشاه از ۲۷ مرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: سال گذشته در شهریور ماه ۶۲ فوتی داشتیم که دز ۳۷ فقره تصادف ۵۲ نفر از زوار اربعین حسینی جان باختند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با بررسی‌هایی که توسط پلیس راه انجام شده با رفع نقاط حادثه‌خیز، ایمن سازی نقاط، نصب تابلوهای علائم و ایمنی پرتگاه‌ها و پل‌ها سعی شده که سفر راحتی را برای زائرین به ارمغان آورند.

دستغیب بیان کرد: خط کشی ۶۳۸ کیلومتر جاده تا پایان مرداد ماه در مسیر زائرین اربعین انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به این که در سال جاری فعالیت مرز خسروی ۲۴ ساعته شده از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی حدود ۲۰ کیلومتر جاده به صورت یک طرفه و مابقی به صورت بزرگراه است.

وی ابراز کرد: امسال با حضور خودروهای امدادی، اورژانس هلال‌ احمر و راهداری انتظار می‌رود کمترین حوادث جاده‌ای را در اربعین حسینی داشته باشیم.

دستغیب افزود: برای ارتقا پارکینگ‌های قصرشیرین ظرفیت پارکینگ‌ها را از ۴۰ هزار دستگاه خودرو به ۷۰‌ هزار دستگاه افزایش داده‌ایم.

وی گفت: در خصوص ساماندهی کمربندی قصرشیرین، زیرساخت‌های آن مهیا است و نیاز به آسفالت دارد که تا زمان تردد زوار اربعین انجام می‌شود.

دستغیب ادامه داد: از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی در پنج نقطه‌ای که تردد صورت می‌گیرد، کمک‌رسانی‌هایی در بحث پارکینگ‌ها توسط راهداری انجام می‌شود، سرویس‌های بهداشتی و تانکر‌های آب در پنج نقطه‌ای که مشخص شده برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص محدودیت‌های ترافیکی در مرز مهران در ایام طرح اربعین از تاریخ یک الی ۲۰ شهریور ماه تردد ناوگان حمل و نقل باربری در مرز مهران محدودیت دارد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها با افزایش حجم بارهای ناوگان حمل و نقل آن‌ها را به سمت سومار و مرز پرویز‌خان هدایت می‌کنیم.

وی ابراز کرد: در ایام اربعین حسینی از ۱۰ روز مانده به اربعین تا پنج روز پس از آن ناوگان باربری و مسافربری از جاده سرپل‌ذهاب-قصرشیرین تردد می‌کنند.

دستغیب تاکید کرد: باتوجه به اینکه سال گذشته ۱۳ نفر در ایام اربعین در مسیر فوت شدند که از این ۱۳ نفر ۸ نفر آن‌ها بومی استان کرمانشاه و پنج نفر از آن‌ها زوار اربعین حسینی بوده‌اند، توصیه می‌کنیم حتما برای استراحت به موکب‌هایی که از قبل آماده خدمت‌رسانی هستند مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: خستگی و خواب آلودگی مهم‌ترین عامل در تصادفات اربعین است از هموطنان خواهشمندیم که نکات ذکر شده را رعایت کنند.

انتهای پیام/ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار