سه شنبه هر هفته برگزار می شود؛
تابناک هرمزگان- با هدف آشنایی اعضای نوجوان با نقد و بررسی و گفتمان صحیح و همچنین آشنایی با تکنیک های فیلم و اثر سینمایی پاتوق نقد و بررسی فیلم با حضور اساتید منتقد استانی در کانون هرمزگان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 08 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// جلسات نمایش، نقد و بررسی فیلم با عنوان پاتوق فیلم با همکاری انجمن سینماگران جوان استان هرمزگان و واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌گردد.
پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری استان هرمزگان گفت: جلسات نقد فیلم هر هفته روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۸ در محل سینما کودک مجتمع آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان آیت الله غفاری با حضور اساتید مجرب و منتقدان استانی و همچنین علاقمندان به هنر نقد برپا می گردد. در این جلسات مخاطبان نونگاه و نوجوان و همچنین مخاطبان بزرگسال گرد هم آمده بعداز تماشای فیلم، موضوع و تکنیک تولیدی فیلم را به نقد بکشانند.
پشتکوهی افزود: پشت کوهی با اشاره به اینکه در کانون بیش از ۶۰ فعالیت انجام میشود و نمایش فیلم یکی فعالیت های بسیار جذاب در کانون برشمرده می‌شود و بسیار مورد اقبال کودکان و نوجوانان است و از ابزار های مهم برای انتقال پیام به مخاطب است خاطر نشان ساخت:
کانون که پرورش فکر را در خود به همراه دارد از ابزار متنوع بهره می برد که در نهایت منجر به رشد وپرورش مخاطب خود شود.

"فکر کردن" و تقویت تفکر از مهم ترین مسایل آموزشی و پرورشی در کودکان ونوجوانان است و بر این اساس می بایست از ابزار های و شیوه های مناسب و موثر برای تقویت اندیشه و تفکر کودکان استفاده شود. نقد فیلم و شناخت محتوای مناسب و موارد فنی موجب عمق بخشیدن به نگاه کودکان و نوجوانان می‌شود و از طرف دیگر نوجوانان نحوه بیان نقد کردن ، بحث و گفتگو ، تاب آوری را در این برنامه آموزش می بینند.
وی با اشاره به حضور اساتید مجرب در نقد وبررسی فیلم گفت: فرصتی است که نوجوانان با حضور در کنار اساتید متخصص تجربه ای جذاب و در حین حال علمی را کسب‌ و مهارت آموزی نمایند .
گفتنی است، در اولین نشست این پاتوق پویانمایی یکی کم است از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی عبدالله علیمرادی به نمایش و نقد وبررسی درآمد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار