مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: مسائل شهرستان‌ها در مورد فرزندآوری با هم متفاوت است به طوری که مسئله شهر زنجان به عنوان مرکز آستان فاصله زیاد بین ازدواج و فرزندآوری است در حالیکه مسئله یکی از شهرستان‌ها کودک همسری و آسیب‌های ناشی از آن است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 16 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، فائزه موسوی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان امروز در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه در این حوزه مسائل به صورت ویژه و بومی بررسی می‌شود، اظهار کرد: این مهم در سطح استان هم مد نظر است، چرا که مسائل شهرستان‌ها با هم متفاوت است به طوری که مسئله شهر زنجان به عنوان مرکز آستان فاصله زیاد بین ازدواج و فرزندآوری است در حالیکه مسئله یکی از شهرستان‌ها کودک همسری و آسیب‌های ناشی از آن است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه تشکیل اتاق وضعیت جمعیت استان موجب تمرکز بر روی مسائل متنابه شهرستان‌ها در کنار افزایش تعداد کد‌های ملی می‌شود، افزود: در کنار توجه به افزایش آمار کد‌های ملی باید به فکر افرادی که در حال عبور از سن ازدواج هستند هم بود.

وی جمع‌آوری آمار از وضعیت جمعیتی استان را نیازمند همکاری بین دستگاهی از ثبت احوال گرفته تا دهیاری‌ها دانست و تصریح کرد: پردازش این داده‌ها نیازمند تشکیل اتاق وضعیت جمعیت است که اتاق کشوری آن حدود دو ماه پیش تشکیل شده است.

موسوی با بیان اینکه در کنار رصد اقدامات دستگاه‌ها در حوزه حمایت از جوانی جمعیت گزارش هم درخواست می‌شود، ادامه داد: عملکرد هفت دستگاه در مورد اجرای ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نسبت به دیگر دستگاه‌ها بهتر تشخیص داده شده است.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان به حمایت از اقدامات انجمن‌ها و نهاد‌های مردمی از قانون جوانی جمعیت اشاره و تصریح کرد: در این راستا برنامه‌ریزی منسجمی انجام و عملیاتی شد که البته نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی است.

وی به دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور در مورد تشکیل کارگروه ویژه مقابله با سقط‌های غیرقانونی اشاره کرد و گفت: بخشی از این مشکل با اقدامات فرهنگی قابل حل شدن است.

موسوی با تاکید بر ورود جدی به مسئله سقط‌های غیرقانونی افزود: نایب رئیسی دادستان در کارگروه مد نظر بیانگر توجه جدی برای حل این مسئله است.

برچسب ها: زنجان ، فرزندآوری ، ازدواج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار