نماینده مردم شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ۲ طرح زیرگذر در شهرستان های کنگاور و صحنه اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 18 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی رضایی» پیش از خطبه های نمازجمعه امروز کنگاور اظهار داشت: این تقاطع‌های غیرهمسطح پیرو سفر آقای نیکزاد نائب رئیس سابق مجلس به حوزه انتخابیه تصویب شد که در محور ارتباطی روستای سلطان‌آباد کنگاور و روستای درکه در صحنه احداث خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان کنگاور از نظر گازرسانی شهر سبز استان کرمانشاه است، افزود: به تمام روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم گازرسانی شده و یا نهایتا تا سه ماه آینده تنها ۲ روستا باقی مانده نیز از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی در خصوص مجتمع های آبرسانی که در بیشتر روستاهای شهرستان احداث شده، اظهار کرد: با حمایت قوه مقننه، ۳۱ هزار میلیارد تومان جهت آبرسانی به همه روستاهای کشور که مشکل آب شرب دارند به قرارگاه امام حسن(ع) اختصاص یافته که تا پایان سال ۱۴۰۳ مشکل تمام روستاها را حل نمایند.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری ویژه با وزیر ارتباطات، جهت پوشش آنتن و اینترنت پرسرعت روستاهای حوزه انتخابیه اظهار داشت: با توجه قول وزیر ارتباطات تا پایان شهریور تمام روستاهای حوزه انتخابیه به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.

نماینده کنگاور در ادامه با اشاره به اختصاص ۹۰۰ میلیاردریال به حوزه بهداشت و درمان کنگاور، بیان داشت:تا کنون در این راستا ۷۵۰ میلیارد ریال جذب شهرستان شده است.

وی گفت: احداث کلینیک تخصصی کنگاور با ۴۶۰میلیارد ریال که در مرحله مناقصه قرار دارد و مرکز جامع سلامت روستای قارلق که از مطالبات بسیار جدی مردم بود با ۱۶۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از سه سال قبل درخواست یک دستگاه ام آر آی برای شهرستان کنگاور به وزارت بهداشت داده شد، افزود: دلیل انتخاب کنگاور دوری از مرکز استان وجمعیت بیشتر آن نسبت به ۲شهرستان هرسین و صحنه است.

وی اضافه کرد: آخرین پیگیری ها حکایت از خرید ام آر آی توسط وزارت بهداشت است که باید در اولین فرصت آن را برای نصب به کنگاور تحویل دهند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار