ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز طرح اربعین پلیس راه استان کرمانشاه از ۲۶ مرداد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ 20 August 2023
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا کیخسرو دستغیب با اشاره به طرح ویژه پلیس راه در ایام اربعین گفت: این طرح از ۲۶ مردادماه شروع شده و تا ۲۰ شهریور و پایان موج بازگشت زوار ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح ۵۰۰ نیروی پلیس راه در قالب ۱۰۴ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محورهای تردد زوار در استان را تحت پوشش دارند.

دستغیب با اعلام اینکه ۶۳۸ کیلومتر از راه های استان در مسیر تردد زوار به سمت مرزهای خسروی و مهران قرار دارد، گفت: علاوه بر زواری که به مرز خسروی می روند، حدود ۷۰ درصد زواری که قصد تردد به سمت مرز مهران را دارند هم از استان کرمانشاه عبور می کنند.

وی افزود: این مسیرها بصورت ویژه تحت پوشش قرار دارد. علاوه بر این تیم های گشتی و پیاده در نقاط حادثه خیز و ورودی پارکینگ ها بصورت ویژه تری حضور دارند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به احتمال افزایش تصادفات در موج بازگشت زوار گفت: متاسفانه تجزیه و تحلیل آمار تصادفات ایام اربعین در سالهای گذشته نشان می دهد که بیشترین حوادث در موج بازگشت زوار به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد.

وی افزود: در همین راستا تقاضا و توصیه اکید ما این است که رانندگان حتما پس از دو ساعت رانندگی، در موکب ها و استراحتگاه های طول مسیر توقف کرده و به استراحت بپردازند.

دستغیب گفت: همچنین عدم رعایت فاصله طولی به دلیل ازدحام و ترافیک جاده ها از جمله علل تصادف بویژه در موجب بازگشت زوار است که توصیه می شود رانندگان حتما این مورد را رعایت کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود زوار برنامه بازگشت خود را زمانبندی کرده و از هرگونه عجله و شتاب برای بازگشت خودداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار