معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان:
تابناک: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: اولین عامل طلاق در کشور اعتیاد به مواد مخدر بوده که در استان اصفهان نیز 50 درصد طلاق‌ها به خاطر این بلای خانمان‌سوز است.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 16 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدمسعود کریمی با بیان اینکه اولین عامل طلاق در کشور اعتیاد است، بیان کرد: در استان اصفهان 50 درصد طلاق‌ها به خاطر بلای خانمان‌سوز یعنی اعتیاد به مواد مخدر است.

وی ادامه داد: دخالت والدین، عامل دوم طلاق است، یعنی متأسفانه مشاهده می‌شود خانواده زوجین به‌جای حمایت به اختلافات دامن می‌زنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: از دیگر عوامل مؤثر در امر طلاق می‌توان به اختلافات فرهنگی و کمبود محبت در بین خانواده‌ها، اشاره کرد.

کریمی با ارائه آمار طلاق توافقی از کاهش 15 درصدی این آمار خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته طلاق‌های توافقی کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: دغدغه ازدواج در خانواده‌ها کم‌رنگ شده است، یعنی اهمیتی که در گذشته در خصوص ازدواج وجود داشت، دیگر مشاهده نمی‌شود که این شاید به خاطر تغییر در سبک زندگی است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان به اقدامات اداره ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: ستاد ساماندهی ازدواج با ریاست استاندار و دبیری مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تشکیل شده است.

کریمی افزود: در این ستاد موانع ازدواج در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، تربیت و روان‌شناختی مطرح و تصمیماتی از قبیل راه‌اندازی مجمع خیرین و کانون‌های مهر اتخاذ شده است.

وی با بیان فعالیت‌های ستاد ساماندهی ازدواج ادامه داد: سایت همسان‌گزینی با همکاری سایت تبیان چند ماه است آغاز به کار کرده که خوشبختانه در این مدت استقبال خوبی از این سایت صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان تصریح کرد: ثبت‌نام واسطین انجام‌ شده و بعد از ثبت‌نام هیئت‌امنا و شبکه واسطان که کامل شد و معرف‌ها کارت خود را دریافت کنند، ثبت‌نام جوانان شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

کریمی اشاره قابل‌توجهی به تحصیلات ثبت‌نام‌کنندگان در این سایت داشت و گفت: بیشترین ثبت‌نامی را دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داشته‌اند و این مهم که چرا جوانان بیشتر با تحصیلات تکمیلی به این سایت مراجعه می‌کنند باید بررسی و ریشه‌یابی کنیم.

وی در پایان از 16 هزار نفر ثبت‌نامی در سایت همسان‌گزینی در کل کشور خبر داد و گفت: حدود 200 ازدواج هم از این طریق به ثبت رسیده است که امیدواریم در اصفهان هم بتوانیم این اتفاق را مشاهده کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار