مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به روند کاهشی نرخ بیکاری استان از زمستان سال گذشته، گفت: کرمانشاه در فصل تابستان، رتبه چهارم کمترین نرخ بیکاری در کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ 22 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز با یادآوری کاهش آمار بیکاری استان در تابستان امسال، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه از ۱۳.۶ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۱۰.۳ درصد در تابستان امسال رسیده که حدود ۳.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: براساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، متوسط نرخ بیکاری کشور در تابستان یک درصد کاهش پیدا کرده یعنی از ۸.۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۷.۹ درصد رسیده در حالی که نرخ بیکاری استان کرمانشاه به میزان سه برابر میانگین کشوری، روندی کاهشی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: در همین فصل، ۱۰ استان نرخ بیکاری افزایشی و ۲۱ استان نرخ بیکاری کاهشی داشته که در این بین کرمانشاه جزء چهارمین استان بوده که کاهش نرخ بیکاری را در کشور داشته است. 

وی با اشاره به روند کاهشی نرخ بیکاری استان از زمستان سال گذشته، گفت: در فصل بهار نرخ بیکاری استان ۵.۲ درصد کاهش پیدا کرد که این روند، در تابستان هم ادامه داشت. 

*فعالیت ۳۲۰۰ تعاونی با اشتغالزایی بیش از ۵۰ هزار نفر در کرمانشاه

وی با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی با اشتغالزایی بیش از ۵۰ هزار نفر در استان کرمانشاه، تصریح کرد: شورای تعاون استان نوپا است که در استان‌ها با عضویت ۱۹ دستگاه و بانک‌ها به ریاست استانداران تشکیل جلسه می‌دهد. از این پس قرار است برای توسعه این تعاونی‌ها و تشکیل تعاونی جدید نقشه راه ارائه کنند و مسیر را هموار سازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بخش تعاون مظلوم واقع شده است، ادامه داد: سند توسعه تعاون در دولت سیزدهم مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفت و براساس احکام اجرایی یک سری مشوق‌ها و معافیت‌های خوبی برای شرکت‌های تعاونی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان، گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل، فرمانداران به بخش تعاون کمک کنند و در حوزه فرهنگ تعاون فعالیت‌هایی داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار