کنگره سراسری جراحان خراسان پس از چهار سال وقفه با هدف ارتباط بین پزشک و بیمار در مشهد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ 29 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، حسین شباهنگ رئیس کنگره سراسری جراحان خراسان صبح امروز در آیین افتتاحیه کنگره سراسری جراحان خراسان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بعد از چهار سال وقفه بار دیگر کنگره جراحی خراسان برگزار شد. عنوان و مباحث کنگره بسیار جسورانه است.

رئیس کنگره سراسری جراحان خراسان افزود: همه ما با مسائل حوزه برقراری ارتباط با بیمار هر روزه سر و کار داریم. بعضا شاید تکنیک‌ها و روش‌های علمی و یا خاص خودمان را هم در این ارتباط پیاده کرده و می‌کنیم. اما امروز با نگاه ویژه‌تری به این ارتباط خواهیم پرداخت نگاهی که در آن ارتباط بین پزشک و بیمار بسیار مهم و موثر است. امیدوارم بعد از این‌ کنگره نوری به ارتباط پزشک و بیمار بیفتد، بتوانیم با بیماران بهتر ارتباط برقرار کرده و اقدامات درمانی را موثرتر جلو ببریم.

در ادامه سید حسن طاووسی دبیر اجرایی کنگره سراسری جراحان خراسان عنوان کرد: به علت پاندمی کرونا چهار سال وقفه در اجرای کنگره داشتیم که این قضیه را به خوبی پشت سر گذاشتیم، هر چند در مسیر حفظ سلامت هموطنانمان در این پاندمی شهدای زیادی از کادر درمان داشتیم و بزرگان زیادی را از دست دادیم.

وی بیان کرد: ما ظرفیت کنگره را ۴۵۰ نفر اعلام کردیم، در واقع از ۳۰۰ به ۴۵۰ نفر رساندیم. اما استقبال بیشتر از ظرفیت بود. کنگره با عنوان آگاهی‌سازی بیماران قبل و بعد عمل جراحی یا به عبارت دیگر ارتباط بین پزشک و بیمار برگزار شده است. امروزه اساس درمان این است که ارتباط سالمی بین پزشک و بیمار و خانواده بیمار برقرار شود تا نتیجه بهتری به دست بیاوریم.

وی افزود: در این کنگره ۱۱ پنل تخصصی برگزار خواهد شد و جراحان در رشته‌های تخصصی مختلف از سراسر کشور در این کنگره از مباحث ارائه شده بهره خواهند برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار