بر این اساس آنچه در شرایط فعلی می تواند اقتصاد تولیدی و بازار شهرستان آبدانان را فعال کند دعوت از سرمایه گذاران اقتصادی دولتی و بخش خصوصی علی الخصوص متقاضیان بومی و با مشورت و مشارکت نخبگان حوزه های برنامه ریزی شهری و اقتصادی شهرستان می باشد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 31 December 2023

تابناک ایلام ،امین دانیالی ::دوران رکود اقتصادی دربیشترموارددوره ای است طولانی که فعالیت های اقتصادی راتحت شعاع خودقرارمیدهد ،تولید به بن بست میرسد وفعالیت های اقتصادی قطره چکانی عمل می کنند چراکه ترس از شکست همیشه جلوی راه تولیدکنندگان است .

اما آنچه می تواند راه  برون رفت از این شرایط باشد دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و با ایجاد فرصت های سرمایه گذاری داخلی وخارجی ،حمایت ازفعالیت های دانش بنیان وزودبازده ،حذف قوانین مخل کسب وکار وتقویت توان برای ایجاد فرصت برای بازاریابی و هموارنمودن مسیر صادرات میتواند کمک به رونق اقتصادی کند.

توسعه و رونق فعالیت های تولیدی با کمک بخش خصوصی در بخش های مختلف کشاورزی ،صنعتی ،خدماتی به صورت خرد وکلان از مهمترین راههای برون رفت ازشرایط رکود اقتصاد و فعالیتهای اقتصادی است .

بر این اساس آنچه در شرایط فعلی می تواند اقتصاد تولیدی و بازار شهرستان آبدانان را فعال کند دعوت از سرمایه گذاران اقتصادی دولتی و بخش خصوصی علی الخصوص متقاضیان بومی و با مشورت و مشارکت نخبگان حوزه های برنامه ریزی شهری و اقتصادی شهرستان می باشد.

این روزها که هم رهبری ،هم دولت و به طبع مسئولان شهرستان حمایت می کنند از تولید و کارگاه های تولیدی وبه نوعی زمینه فراهم شده است ، باید سرمایه گذاران وجوانان این خطه نیز آستین همت رابالا ببرند تاشاهدشکوفایی اقتصادی در منطقه باشیم .

ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در عرصه تولید می تواند خون تازه ای به رگهای بسته اقتصادی در شهرستان باشد ازطرفی نیز مجموعه دولت با دعوت از کارشناسان حوزه برنامه ریزی شهری و اقتصادی و بابرگذاری همایش ها و کنفراس های علمی نقاط قوت دربخش های مختلف اقتصادی رادرمنطقه شناسایی و به صورت طرح ارائه نمایند تا بتوان باسرمایه گذاری سرمایه داران درآن بخش ها به بلفعل دراورده و تلاش کرد که اقتصادی پویا و پایدار را درمنطقه بن بست آبدانان ایجاد کرد.

اگرمجموعه دولت بتواند مراحل روبه رشد تولید را هموار کند و زمینه را بیش از بیش سهل و آسان قرار دهد با تضمین های لازم در برخورداری از امکانات موجود می شود سرمایه گذار را دعوت به کار کرد آنگاه هم می شود زمینه اشتغال جوانان رامهیا نمود هم شاهد شکوفایی اقتصادی در منطفه فراهم کرد.

یکی از بخش های مهم که سرمایه گذار می تواند به آن ورود کند ،بخش تولید مسکن وانبوه سازی است. دولت می تواند با در اختیارقراردادن زمین ومهیاکردن زیرساخت های لازم برای این کار و دعوت از انبوه سازان ، رونق بخش مسکن و ارزان شدن قیمت ها و به تبع آن، شرایط مناسب اجتماعی را برای جامعه فراهم آورد.

همچنین با سرمایه گذاری دولت در بخش انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی و علی الخصوص استفاده از نخبه های علمی دانشگاهی در رشته های نفت و گاز ، چشم انداز  روشنی را برای منطقه متصور شد.

انتظار می رود با پیگیری مسئولین شاهد ورود سرمایه گذاران دولتی و بخش خصوصی به حوزه تولید و رونق صنعت و اشتغال و شکوفایی اقتصادی در شهرستان محروم آبدانان باشیم./م

برچسب ها: اقتصاد آبدانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار