مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در ۹ ماهه سال جاری محدوده بیدخون در محور کنگان- عسلویه، سه‌راه سیراف و سه راه کاکی به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را در محورهای استان داشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 01 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در این رابطه، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰۹ هزار و ۴۳۵ تخلف سرعت وسایل نقلیه توسط دوربین‌های ثبت تخلف در راه‌های استان ثبت شده است.

وی افزود: محدوده بیدخون در محور کنگان- عسلویه، سه راه سیراف و سه راه کاکی به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را در محور‌های استان داشته‌اند.

اخترشناس با بیان اینکه طبق برآورد سامانه‌های هوشمند اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، متوسط سرعت بوشهری‌ها در رانندگی۸۴ کیلومتر در ساعت است، تصریح کرد: این میزان ۱۰ کیلومتر بیشتر از میانگین کشور است و همین عامل، یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان قلمداد شده است.

بیشترین رشد تردد‌های بین استانی آذرماه در بوشهر رقم خورد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین به ثبت بالاترین رشد تردد بین استانی برای بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد در محور‌های ورودی و خروجی بوشهر طی ماه گذشته نسبت به بازه مشابه پارسال ۳۰ درصد رشد را تجربه کرد که بیشترین میزان افزایش در میان استان‌های کشور را به خود اختصاص داد.

اخترشناس اظهار کرد: طی آذرماه سال‌جاری دو میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۴۶ تردد وسایل نقلیه در ورودی و خروجی‌های استان ثبت شده است.

به گفته اخترشناس، همچنین بیشترین تردد وسایل نقلیه از استان‌های دیگر طی سالجاری مربوط به فارس (۲۴ درصد)، تهران (۱۳درصد) و خوزستان (۸ درصد) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه ۸۰ درصد راه‌های بوشهر با سامانه‌های هوشمند رصد می‌شود، افزود: در حال حاضر ۶۰ دستگاه تردد شمار، ۱۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۵۳ سامانه دوربین ثبت تخلفات به‌منظور رصد و کنترل سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه در راه‌ها نصب هستند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار