در آیین پیش نشست دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار، از ۲۰ نفر از بانوان استانی اثرگذار فعال در اصفهان تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 31 December 2023

معاون رییس جمهور در امورزنان و خانواده در این آیین با بیان اینکه مادر بودن وفرزندپروری مهمترین نقش زنان در خانواده است، گفت: پرداختن به الگوی سوم زن مسلمان ایرانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و لازم است در بانوانی که در زندگی فردی و، خانوادگی و اجتماعی موفق هستند، معرفی و تجلیل شوند.

انسیه خزعلی از مادران و همسران شهدا به عنوان مهمترین بانوان تأثیرگذار نام برد و افزود: بانوان کشور در پیروزی انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و پس از آن نقش آفرینی داشته‌اند و اکنون نیز بسیاری از دستاورد‌ها در بخش‌های مختلف حاصل تلاش زنانی است که در کنار مسئولیت‌های اجتماعی و مدنی از حوزه خانواده نیز غافل نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زنان با مدیریت فکری در جلوگیری از نفوذ فرهنگ مُخرب به خانواده نقش آفرین هستند اضافه کرد: زنان و مادران می‌توانند از ورود بسیاری از آسیب‌های فرهنگی از جمله تجمل‌گرایی و سبک زندگی غربی به حریم خانواده جلوگیری کنند.

استاندار اصفهان نیز در این کنگره با تأکید بر ضرورت گفتمان الگوی سوم زنان مؤثر در جامعه گفت: امکان پرداختن به موضوع‌ها و نیاز‌های بانوان در چهارچوب چنین گفتمان محقق خواهد شد.

سیدرضا مرتضوی افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی در شناسایی و معرفی الگوی‌های تأثیرگذار، حرکت مثبتی است.

بانوان موفق و تأثیر گذار ایرانی که در عرصه‌های فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، گفتمان سازی، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علم، پژوهش و فن آوری، سیاست گذاری و حکمرانی و ورزش، علاوه بر نقش آفرینی موثر در ارتقاء هویت و اصالت خانواده موثر بوده اند می‌توانند برای شرکت در این کنگره و داوری و ارزیابی، با مراجعه به پایگاه اینترنتی banooiran.ir ثبت نام اولیه کنند.

این کنگره با هدف اعتلای نقش زن، معرفی زنان نخبه و توسعه فرآیند گفتمان صحیح درباره زن و خانواده به دنبال شناسایی زنان تأثیرگذار جامعه در هشت عرصه علمی، پژوهشی و فناوری، سیاستگذاری و حکمرانی، گفتمان‌سازی، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ورزش در کشور است.

۲۰ بانوی تجلیل شده در این آیین از بین بیش از سه هزار نفر انتخاب شده اند.

این ۲۰ نفر شامل سیده پروین امامی، سیده رباب فاطمه، فاطمه سادات سجادی، مهرو السادات میر محمدی، همدم جعفری نهجیری، اعظم امیدمیان، فاطمه زاهدی، نسرین کاردانی اصفهانی، فروزان آقا بزرگی، فرخنده پور سینا، مریم امامی، سارا مددی زواره‌ای، معصومه فرجی چمن زنی، نفیسه پرورش، عاطفه حیرت، زهرا ملکی، بتول زاهد پور، مژگان اکبرپور، مریم الله دادیان و مریم مجیدی است.

دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار،۱۳ دی همزمان با سالگرد ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار خواهد شد و پیش از آن برگزیدگان در استان‌ها تجلیل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار