صلاحیت ۳۲ داوطلب دیگر انتخابات مجلس در استان اصفهان به تأیید شورای نگهبان رسید.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 22 January 2024

 دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در نخستین مرحله اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛ صلاحیت ۳۲ نفر از داوطلبانی که در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های نظارت استانی و هیئت مرکزی نظارت، احراز نشده بود، با نظر شورای نگهبان تأیید شده است.
مهدی سلیمانی افزود: نتایج تأیید صلاحیت این افراد به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اعلام و از آن طریق به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
وی ادامه داد: از این تعداد ۱۲ نفر از حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند، ۲ نفر حوزه انتخابیه خمینی شهر، یک نفر حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه، یک نفر حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان، ۳ نفر حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل، یک نفر حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار، یک نفر حوزه انتخابیه لنجان، ۳ نفر حوزه انتخابیه مبارکه، ۴ نفر حوزه انتخابیه نائین و خوربیابانک و ۴ نفر حوزه انتخابیه نجف‌آباد و تیران و کرون هستند.
سلیمانی گفت: این افراد کسانی بودند که در مرحله قبلی هیأت نظارت استان با هماهنگی هیأت نظارت مرکزی عدم تأیید صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده و در وقت قانونی اعتراض خود را اعلام کرده بودند.
وی افزود: امسال در همکاری و هماهنگی وزارت کشور با شورای نگهبان مقرر شد در چندین مرحله، به تناوب و بر اساس تصمیم شورای نگهبان به صورت مرحله‌ای داوطلبانی که تأیید صلاحیت می‌شوند به مراکز حوزه انتخابیه اعلام شوند، در حالی که در دوره‌های گذشته تنها در یک مرحله نتیجه بررسی شورای نگهبان اعلام می‌شد.
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: مهلت قانونی ۳۰ روزه شورای نگهبان در تاریخ ۱۹ بهمن ماه پایان می‌یابد و نتیجه صلاحیت تمامی داوطلبان به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اعلام می‌شود و فرمانداران موظف‌اند در تاریخ ۲۰ بهمن ماه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را به نظر داوطلبان برسانند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار