مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: دو هزار و ۲۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی تا سه سال آینده وارد مدار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 23 January 2024

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی تا سه سال آینده در مناطق تحت مدیریت این شرکت در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری وارد مدار می‌شود.
سعید محسنی افزود: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو مبنی بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت در بخش نیروگاه‌های خورشیدی کشور تا سال آینده ایجادمی شود.
وی ادامه داد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور به ظرفیت ۶۰۰ مگاوات نیز در منطقه کوهپایه اصفهان احداث و با ولتاژ ۶۳ کیلوولت و ۴۰۰ کیلوولت به شبکه برق کشور متصل خواهد شد که بر اساس پیش بینی‌ها ۱۲۰ مگاوات آن در گام(فاز) نخست تا پیک بار ۱۴۰۳ وارد مدار می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای ادامه داد: نیروگاه‌های بزرگ دیگری نیز در منطقه زیر پوشش برق منطقه ای اصفهان در حال احداث است که نیروگاه خورشیدی ۲۱۵ مگاواتی و ۲۰۰ مگاواتی در منطقه شاهین شهر تا سال آینده وارد مدار خواهد شد.
محسنی اضافه کرد: همچنین ۳۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در شهرک رازی و ۴۸۵ مگاوات در منطقه دهاقان برنامه‌ریزی شده که تا سه سال آینده وارد مدار می شود .
وی ادامه داد: برنده مناقصه صد  مگاوات نیروگاه خورشیدی در تیران و کمشچه هم مشخص شده و با سرمایه‌گذاری این دو نیروگاه در مرحله تحویل زمین و شروع عملیات اجرایی است.
محسنی ابراز امیدواری کرد: تا سال آینده حدود ۱۰۵ مگاوات انرژی خورشیدی در آن استان نیز وارد مدار شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای افزود: اکنون معادل ۴۸ مگاوات انرژی نیروگاه خورشیدی در منطقه زیر پوشش این شرکت در حال بهره‌برداری است که با احتساب ظرفیت نیروگاه‌های موسوم به «پشت بامی» حدود ۷۵ مگاوات در حال تولید است.
اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار