کد خبر: ۱۱۵۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 30 January 2024

محمد حیدری در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان، با تاکید بر لزوم رسیدگی به مسائل مرتبط با حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: مستحدثات آموزشی شهرستان رودسر عمر بالایی دارند به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
وی مدارس و مراکز آموزشی شهرستان رودسر را دائما نیازمند تجهیز و نوسازی و نگهداری دانست و افزود: اگر در امر نگهداری درست عمل کنیم و شیوه ها و دستورالعمل های نگهداری مراکز آموزشی و تجهیزات تعبیه شده در مدارس را در نظر بگیریم، کمتر نیاز به اعتبار جهت تجهیز و نوسازی پیدا می کنیم.
فرماندار رودسر با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش با محوریت مدارس باید افراد خاصی را برای نگهداری از اموال آموزشی در نظر بگیرد، ادامه داد: اگر نگهداری، درست انجام شود، هزینه های آموزشی سراسر کشور کاهش می یابد.
حیدری با اشاره به توجه کشورهای مدرن به امر نگهداری، عنوان کرد: متاسفانه به دنبال تعمیر و تجهیز هستیم و کمتر به نگهداری توجه می کنیم. مراکز آموزشی در سال نخست فعالیت باید مسئله نگهداری را اولویت قرار دهند و تامین اعتبار کنند.
وی تجهیزات آموزشی به ویژه تکنولوژی های روز را نیازمند متولی دانست و اضافه کرد: باید به نگهداری توجه کنیم تا درگیر نوسازی نشویم.
فرماندار رودسر، در ادامه از اقدامات اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان جهت رفع مشکل گرمایش مدارس قدردانی کرد و گفت: امیدواریم سیستم سرمایش مدارس نیز فعال شود و گیلان استان نمونه باشد.
وی احتمال افزایش مهاجرت معکوس را موجب کمبود فضاهای آموزشی دانست و یادآور شد: سرانه فضای آموزشی استان و شهرستان باید افزایش پیدا کند.
حیدری همچنین از افتتاح بالغ بر 500 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در شهرستان رودسر سلسله پروژه های نیمه تمامی وجود دارد که یکی از پروژه های بزرگ، مرکز فرهنگی - تربیتی دهستان اوشیان است؛ شورا و دهیاری با محوریت خیرین آماده آغاز ساخت و ساز هستند و باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.
وی همچنین خواستار فعال شدن مدرسه حسن سرا برای سال تحصیلی آینده شد و افزود: تهیه تجهیزات کمک آموزشی هزینه بر بوده و نیازمند اعتبار است؛ البته روش های استفاده از آنها نیز مهم است و معلمان باید آموزش های مناسب را فرا بگیرند تا شاهد خسارت در این بخش نباشیم.همین گزارش حاکیست مدیرکل نوسازی مدارس گیلان گفت

در دهه مبارک فجر ۱۶ فضای آموزشی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

علی دقیق افزود در سال جاری ۴۶ فضای آموزشی با حدود ۳۰۰ کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در هفته دولت ۳۰ فضای آموزشی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید و در دهه مبارک فجر هم ۱۶ فضای آموزشی دیگر با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه به دنبال ارتقای سرانه فضای آموزشی استان هستیم، افزود: سرانه فضای آموزشی استان گیلان در حال حاضر ۵ متر و ۵۶ سانتی‌متر بوده که از متوسط کشوری که ۵ متر و ۲۲ سانتی‌متر است بیشتر می‌باشد، البته شهرستان‌های خمام، رشت، تالش و آستارا از لحاظ برخورداری از میانگین سرانه آموزشی کشوری پایین‌تر هستند.

وی با اشاره به ایمن‌سازی وسایل گرمایشی فضاهای آموزشی استان، گفت: تمام بخاری‌های گازی و نفتی از مدارس استان جمع آوری شده و تلاش این است که بتوانیم سیستم‌های گرمایشی فرسوده را که از سنوات گذشته بوده را جایگزین کنیم.

دقیق بیان کرد: همزمان با دهه فجر در شهرستان رودسر مدرسه شهید الیاس باقری در دهکده قدس کلاچای با اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، علاوه‌بر این پروژه‌ای هم در شهر رودسر که از سنوات قبل به دلیل نبود اعتبار خاتمه یافته اعلام شده بود، با حمایت استاندار مجدد در دستورکار قرار گرفت و در فاز نخست ۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه ۳۵۰ خیر حقیقی و حقوقی با ما در جهت احداث فضای آموزشی تعامل و همکاری می‌کنند، تصریح کرد: از مجموع ۳۲۰۰ مدرسه در گیلان یک سوم فضاهای آموزشی استان توسط خیرین مدرسه ‌ساز احداث شده، امسال هم ۸۰ درصد فضاهای آموزشی به بهره برداری رسیده با مشارکت خیرین ساخته شده است. در برخی از شهرستان‌ها با کمبود کلاس درس مواجه هستیم که با همکاری و مشارکت خیرین به دنبال توسعه فضاهای آموزشی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار