دره بهشت در مجاورت فاز ۸ پردیس به واسطه عدم نظارت متولیان تبدیل به محل دپو نخاله و پسماند سوزی شده و ساکنان از دود ناشی از پسماندسوزی و دپو زباله‌های بیمارستانی گلایه دارند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ 23 February 2024

به گزارش تابناک تهران، آتش ناشی از زباله سوزی و به ویژه زباله‌های عفونی و بیمارستانی، جان ساکنان فاز ۸ پردیس را تهدید کرده و خسارات جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست منطقه وارد می‌کند.

فعالیت‌های عمرانی شرکت عمران پردیس در ساخت مساکن مهر و تخلیه نخاله‌های ساختمانی نیازمند محلی مناسب برای دپوی نخاله است، اما تخلیه نخاله‌های ساختمانی در چندقدمی ساکنان فاز ۸ انجام می‌شود.

دره بهشت و اراضی رها شده اطراف فاز ۸ پردیس مکانی برای تخلیه زباله عفونی و بیمارستانی و حتی تخلیه کامیون‌های فاضلاب شده و این در حالی است که شهرداری پردیس با نصب تابلو از تخلیه هرگونه نخاله‌های ساختمانی ممانعت کرده است، اما همچنان تردد شبانه‌روزی کامیون‌های سبک و سنگین زندگی ساکنان را با خطرات جدی زیست‌محیطی مواجه کرده است.

آقای احمدی از ساکنان فاز ۸ پردیس در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در پردیس با ابراز گلایه‌مندی از عدم پیگیری مسئولان گفت: زندگی ما در کنار زباله‌ها و کوهی از نخاله‌های ساختمانی می‌گذرد و انگار کسی ما را نمی‌بیند و فراموش شده‌ایم.

خانم میان‌سالی از ساکنان مسکن مهر فاز ۸ گفت: در چندقدمی این زباله‌ها فرزندان ما روزانه تردد می‌کنند.

آقای نصیری با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان گفت: ما روزانه در جهنمی از زباله و دود آتش زندگی می‌کنیم و به‌جای سرانه‌های فضای سبز و ورزشی، سرانه‌زباله و نخاله داریم.

آقای بی‌غم با ابراز گلایه از شهرداری پردیس عنوان کرد: شهرداری در قسمت ورودی به محل دپو با نصب تابلوی تخلیه هرگونه زباله و نخاله ساختمانی ممانعت کرده و جالب اینکه کامیون‌های شهرداری به‌صورت شبانه‌روز در حال تخلیه نخاله و زباله هستند.

آقای زمانی هم ابراز داشت: ساخت مسکن مهر در تمامی فاز‌های پردیس در حال افزایش است و کوهی از نخاله‌های ساختمانی آپارتمان‌های اطراف را مدفون کرده است.

تذکر محیط‌ زیست شهرستان پردیس به دستگاه‌های مربوطه

نوبخت رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص عدم جلوگیری از تخلیه پسماند و صدور اخطار محیط زیستی اظهار داشت: موضوع در دستور کار اداره محیط‌زیست قرار گرفته، زیرا که این معضل تهدید جدی برای مردم و محیط‌زیست است.

نوبخت افزود: جهت جلوگیری از این معضل بزرگ به شرکت عمران و شهرداری پردیس تذکر داده شده و باید به‌صورت جدی و قانونی برخورد شود.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: به گفته شهرداری پردیس، درصورتی که این محوطه از سوی شرکت عمران پردیس به شهرداری واگذار شود با احداث کیوسک از تخلیه پسماند و ورود خودرو‌ها جلوگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار