مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلات و بندری استان بوشهر در شهرستان دیر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 25 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در آیین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی و بندری استان بوشهر در شهرستان دیر با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: 11 اسفند یک روز مهم و سرنوشت‌ساز برای ایران اسلامی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخابات را نقطه قوت ملت ایران دانست و بیان کرد: انتخابات اقتدارآفرین و امنیت‌بخش است و مشارکت مردم در این عرصه بار دیگر حماسه دیگری ثبت می‌کند.

وی اضافه کرد: قدرت نرم انقلاب اسلامی حضور در انتخابات است و این ادعای تکلیف واجب، بیداری اسلامی و عزت اسلامی را به اثبات می‌رساند.

مرتضوی هدف از سفر به استان بوشهر را افتتاح و بازدید از طرح‌های اقتصادی با ارزش در این استان اعلام و خاطرنشان کرد: در این سفر طرح‌های مختلفی از جمله 2 طرح در شهرستان جم، یک طرح در کنگان و یک طرح هم در شهرستان دیر افتتاح شد و یا مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی و بندری در شهرستان دیر تصریح کرد: این طرح در راستای پاسخ به نیاز امروز جامعه است تا نیروهای متعهد و مومن، تربیت کرده و وارد بازار کار شوند.

سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی در افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با اشاره به ویژگی‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی و بندری در شهرستان دیر گفت: این مرکز آموزشی با ظرفیت 30 رشته و 8 کارگاه آموزشی با زیربنا 1800 متر مربع احداث شده است.

عبدالمجید دراهکی افزود: برای ساخت مرحله نخست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی و بندری شهرستان دیر 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای مرحله دوم این مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای 15 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

توجه به اقتصاد دریا محور در اولویت برنامه‌های شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر هم با بیان اینکه این شهرستان در حاشیه خلیج‌فارس از ظرفیت‌های مهم اقتصادی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری برخوردار است، اظهار داشت: افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی و بندری می‌تواند در اشتغال جوانان و بازار کار موثر باشد.

یونس باربرز طول ساحل خلیج‌فارس در شهرستان دیر را 90 کیلومتر دانست و بیان کرد: این مهم ظرفیت‌‌های قابل توجهی در عرصه تولید و اشتغال فراهم کرده است.

وی توجه به اقتصاد دریا محور را در اولویت برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در این عرصه طرح‌های مهمی تدوین و یا اجرایی شده است.

فرماندار دیر با قدردانی از حمایت‌های استاندار بوشهر در تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی و بندری شهرستان دیر اظهار امیدواری کرد: امید می‌رود مرحله دوم این مرکز به‌زودی تکمیل و افتتاح شود.

بررسی فاز دوم شرکت پتروشیمی جم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با همراهی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، استاندار بوشهر و جمعی از مدیران وزارت کار از فاز دوم شرکت پتروشیمی جم بازدید کرد.

شرکت توسعه پلیمر پاد جم در قالب فاز دوم پتروشیمی جم از مهم‌ترین طرح‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیات اجرایی آن از سال 1389 در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده و پس از گذراندن 14 سال وقفه عملیاتی، بلاتکلیفی و سنوات متمادی، اقدامات مربوط به تحویل خوراک جانبی، بارگذاری کامل سیستم کنترل و اتمام فرآیند نصب تجهیزات آن انجام شده و قرار است 20 اسفندماه سال جاری عملیات یکی از محصولات این پروژه به عنوان اولین خط تولید راه‌اندازی شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار