مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اظهار کرد: برای نخستین بار شمارش آرای انتخابات در ۶ روستا و ۶ شهرستان به صورت زنده از سیمای استانی پخش خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 29 February 2024
به گزارش تابناک رضوی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در تشریح برنامه‌های صداوسیمای استان خراسان رضوی در روز انتخابات اظهار کرد: برای نخستین بار شمارش آرای انتخابات در ۶ روستا و ۶ شهرستان به صورت زنده از سیمای استانی پخش خواهد شد. همچنین به صندوق انداختن رای چهره‌های ارزشمند و مورد احترام مردم، خانواده‌های شهدا و جانبازان سرافراز در برخی شعب اخذ رأی هم به صورت زنده پخش خواهد شد.
 
وی گفت: بر اساس نظر سنجی‌های انجام گرفته از دو هفته قبل تا کنون، با پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی از ۱۲ کانال صدا و سیمای خراسان رضوی، آمار مشارکت در حوزه‌های انتخابیه استان روند افزایشی خواهد داشت.
 
 نصرپور تاکید کرد: صدا و سیمای خراسان رضوی تمام قد و با استفاده از تمام نیرو‌ها و ظرفیت‌های فنی و تولیدی و محتوایی به برگزاری انتخابات پرشور در یازدهم اسفند کمک خواهد کرد.
 
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: تولید سریال نمایشی طنز ۱۳ قسمتی دایی جان و مستند تاریخی ۱۳ قسمتیِ بهارستان با موضوع تاریخچه انتخابات از جمله برنامه‌های صدا و سیمای خراسان رضوی در یکماه اخیر بوده است.
 
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که از آن میان حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنج نماینده، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد و حوزه انتخابیه "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه هر کدام دارای ۲ کرسی نمایندگی و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.
 
مدیرکل صداوسیمای استان خراسان رضوی درمورد اهم اقدامات صداوسیمای استان در خصوص اطلاع رسانی کانال‌های انتخاباتی و پخش مناظرات و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها اعلام کرد:
 
اطلاع رسانی در همه بخش‌های خبری شبکه استانی با پخش تیزر کانال‌ها و تبلیغ برای کانال یابی مجدد
پخش زیرنویس در شبکه استانی برای آگاهی بخشی به مردم
پخش تیزر کانال‌های انتخاباتی و کانال یابی در شبکه استانی
دوقاب کردن کانال‌ها در شبکه استانی به دفعات
مکاتبه با همه فرمانداران حوزه‌های انتخابیه برای تبلیغات محیطی در سطح شهر‌های مختلف
اطلاع رسانی به نامزد‌ها برای آگاهی از کانال‌های انتخاباتی و تبلیغ کانال‌ها برای طرفداران خود
تهیه گزارش‌های خبری در مشهد و شهرستان‌ها درخصوص کانال‌های انتخاباتی
مصاحبه و پخش خبر از امامان محترم جمعه درباره کانال‌های انتخاباتی و پخش از خبر و سیما
طراحی گرافیک و بنر‌های تبلیغاتی و پخش در فضای مجازی
 
وی گفت: ارتباط زنده با مسوولان مرتبط با کانال‌ها و مناظرات در بخش‌های خبری هم داخل مرکز و هم مسوولان انتخاباتی استان؛ و این اقدامات تا دهم اسفند و پایان زمان قانونی تبلیغات بدون وقفه ادامه خواهد یافت. خوشبختانه از روز سوم اسفند و آغاز زمان تبلیغات استقبال مناسبی از کانال‌ها شده و روز به روز بر تعداد مخاطبان این کانال‌ها در حوزه‌های انتخاباتی افزوده می‌شود. با توجه به اینکه این اقدام بی سابقه صداوسیما و جناب آقای دکتر جبلی در ابتدا با شک و تردید از سوی برخی نامزد‌ها مواجه می‌شد، اما با گذشت زمان و آغاز ضبط مناظرات رفته رفته با آگاهی نامزد‌های انتخابات و مردم از ظرفیت استثنایی و کم هزینه‌ای که رسانه ملی برای تبلیغات فراهم کرده استقبال افزایش یافت به‌طوریکه مجبور شدیم چندین بار زمان ثبت نام و تهیه فیلم تبلیغاتی را تمدید کنیم و خوشبختانه در خراسان رضوی ۲۷۵ نفر در سامانه تبلیغاتی صداوسیما نام نوشتند که فیلم تبلیغاتی ۱۸۰ نفر پس از تایید در کانال‌های انتخاباتی پخش شدند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار