کد خبر: ۱۱۵۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 05 March 2024

رمضان آمد تا ما را با خود ببرد، به جایی که آدمی به آن تعلق دارد، فطرت آدمی به دنبال نور و منبع حیات ابدی است، ماهی به عظمت رمضان خلقت را به سوی معبود می کشاند، خداوند مهمانی برای بشر فراهم کرد تا از خوان و سفره گسترده این ماه پربرکت بهره مند شوند.

بهار قرآن بودن از برکات عظیم این ماه درخشان است پیش از رمضان باید مهیای رمضان شد. این آمادگی با صفای باطن و زودودن غبار غفلت از دل و جان همراه است انسان همیشه پیش از آنکه به میهمانی برود شرایط رفتن را برای خود فراهم می‌کند این شرایط از آراستگی و پاکی گرفته تا تهیه هدیه ای برای میزبان.

به مهمانی خداوند رفتن زی به داشتن لباس آراسته و مرتب نبوده بلکه باید دل و جان انسان از آلودگی‌ها پلیدی‌ها پاک باشد. خداوند با هر سر و شکل و وضعیت ظاهری پذیرای انسان‌هاست و نعمت بی پایانش را از هیچ بنده ای دریغ نمی کند. امسال تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن صفای دیگر دارد.

خانه تکانی نوروزی با خانه تکانی دل یکی شد، می شود به پیشواز رمضان کریم رفت آنچنان که شایسته و بایسته است و اگر مسلمانان شناخت درستى از برکات این ماه بافضیلت داشته باشند از ثانیه به ثانیه آن به درستی بهره مند می شوند.

در ماه بیداری و هوشیاری بیدار بمانیم تا بتوانیم به سوی ایزد منان به حرکت درآیم راه رستگاری را برویم و از چاه ها و کوره راه ها به سلامت عبور کنیم. در ماه بخشش، از لطف پروردگار ما امید نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار