رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: آلودگی هوا و آب آشامیدنی سالم، مهم‌ترین دغدغه از تهدیدکننده‌های محیطی سلامت شهرستان به شمار می‌روند.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 05 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر، محمدامین شایسته نیا در جلسه اندیشگاه سلامت شهرستان عسلویه ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت مداخلات اعضای اندیشگاه سلامت افزود: اندیشگاه سلامت شهرستان باید فعال‌تر از گذشته به دنبال شناخت راهکار‌های رفع موانع موجود سلامت شهروندان باشد.
وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی در اندیشگاه را امری ضروری دانسته و اشاره کردند: تعامل بین بخشی در کارگروه‌های تخصصی، شناسایی عوامل خطر محیطی را تسریع داده و چالش‌های موجود شهرستان را بهبود می‌بخشد.
شایسته نیا ادامه داد: ایجاد فرایند‌های لازم از جمله استفاده از آب‌شیرین‌کن در شهرستان و توسعه لوله‌های انتقال آب در مناطق کم برخوردار، می‌تواند گامی ارزنده در سلامت آب آشامیدنی شهرستان بردارد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه تشخیص به‌موقع تغییر در کیفیت آب را خط نخست سلامت آب شهرستان خواند و گفت: شبکه بهداشت و درمان و سایر ادارات ناظر بر آب شرب شهروندان، اقدامات لازم از جمله کلرزنی، کنترلی پیشگیری از آلودگی آب، رفع ترکیدگی لوله‌ها و ... به‌منظور کاهش بار بیماری‌هایی مثل التور را برنامه‌ریزی و اجرایی می‌نمایند.
بررسی عواملی مؤثر بر سلامت مردم از وظایف اندیشگاه سلامت است
رییس اندیشگاه سلامت استان بوشهر نیز گفت: اندیشگاه سلامت محلی برای گفتگوی صاحب‌نظران در خصوص چالش‌های موجود بر سر راه توسعه پایدار سلامت در استان و شهرستان‌هاست که اتاق فکر اندیشگاه سلامت عوامل مؤثر بر سلامت فراتری را در سطح وزارت بهداشت در حوزه محیطی، روانی و ساختاری که به‌نوعی به جامعه هدف مربوط می‌شود بررسی می‌کند و به راهکار‌های اساسی و آینده‌نگر می‌پردازد.
دکتر زینب حسینی ضمن تأکید بر مؤلفه‌های سلامت افزود: شهرستان عسلویه به سبب احاطه صنعت تحت تأثیر عوامل آلاینده محیط‌زیست و آلودگی هوا قرار دارد که با سلامت مردم در ارتباط مستقیم است. قطعاً یکی از مسائل و فاکتور‌های تهدیدکننده سلامت در شهرستان عسلویه، آلایندگی صنعت علی‌الخصوص آلودگی هوا است، اما از فاضلاب‌های صنعتی، بیماری‌های مزمن و... نباید غافل شد.
حسینی بیان کرد: مسئول اندیشگاه سلامت شهرستان با بررسی موضوعات موجود و اعلام به اندیشگاه استان زمینه بررسی‌های بیشتر بین مسئولین کشوری را فراهم می‌نماید و اندیشگاه سلامت مکانی برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های مداخلاتی جهت رفع معضلات سلامت است که تاکنون توانسته است گام‌های مثمر ثمری را بردارد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار