فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: امسال تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 14 March 2024

به گزارش تابناک بوشهر، سردار حیدر سوسنی با اشاره به آغاز طرح انتظامی، ترافیکی نوروزی در محور‌های مواصلاتی استان اظهار داشت: در این طرح خودرو نامحسوس در محور‌های پرتردد، ایستگاه‌های پلیس راهور، گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده فعال شده است.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، گفت: استان بوشهر که مقصد گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است در این ایام که با ماه مبارک رمضان همزمان است همه دستگاه‌ها در خدمت مسافران و گردشگران خواهند بود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در ادامه از شناسایی کلاهبرداران حرفه‌ای در استان خبر داد و بیان کرد: یک باند کلاهبرداران حرفه‌ای در عرصه دیجیتال شناسایی و منهدم و دستگیر شد و در این راستا ۴۰ نفر شاکی مبلغ کلاهبرداری از آن‌ها افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به شناسایی و انهدام باند جعل اسناد و مدارک هویتی در استان خاطرنشان کرد: در این عملیات ۵ نفر که عمدتاً در جعل شناسنامه، گذرنامه، مدارک دانشگاهی، جعل مهر دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی فعال بودند دستگیر شدند.

سوسنی، افزایش ۱۲۰ درصدی کالای قاچاق در سال جاری نسبت به سال قبل را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این عرصه یک میلیون و ۴۵۰ میلیارد تومان در سال جاری کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به سوخت قاچاق پرداخت و بوشهر را استان ترانزیت سوخت قاچاق دانست و بیان کرد: سوخت قاچاق از استان‌های همجوار به بوشهر منتقل می‌شود و  از طریق دریا به سمت کشور‌های حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شود.  امسال تاکنون ۱۰ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در استان بوشهر توسط پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف شده است.

وی از کشف ۴۵۰ هزار و ۹۷۶ عدد انواع مواد محترقه و رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: تلاش شبانه‌روزی پلیس تداوم امنیت پایدار است و در این راستا با هرگونه ناهنجاری و ناامنی قاطعانه برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به خودرو‌های تندرو یا شوتی حامل کالای قاچاق در محور‌های مواصلاتی استان بوشهر گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ خودرو شوتی حامل کالای قاچاق در جاده‌های استان بوشهر متوقف شد این رقم در سال گذشته به ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو رسید.  امسال تاکنون ۴ هزار و ۸۰۰ خودرو شوتی و تندرو حامل کالای قاچاق در جاده‌های استان بوشهر توقیف شده که نسبت به ۲ سال گذشته کاهش یافته است.  علت کاهش فعالیت خودرو‌های شوتی به خاطر برخورد قاطع با رانندگان این خودرو‌ها و تغییر شغل فعالان این حوزه است.

 سوسنی، تشکیل ۹۱ فقره پرونده جرایم مفاسد اقتصادی به ارزش ۹۷۳ میلیارد تومان در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کشف این میزان جرایم مفاسد اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر رشد و افزایش ۱۸۳ درصدی کشف جرایم زمین‌خواری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: تصرف غیرقانونی زمین در سال جاری در استان بوشهر افزایش یافته و کشفیات این حوزه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۸۳ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۸۹۳ هزار و ۱۸۳ متر مربع زمین تصرف شده غیرقانونی به ارزش ۷۳۵ میلیارد تومان در استان بوشهر کشف شده است.  پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر در سال جاری در مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز در سطح کشور در ارزیابی سالانه رتبه برتر کسب کرده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار