مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با رعایت تناوب کشت که یکی از اصول مهم در اجرای این طرح است، ۱۹ گونه گیاه دارویی با توجه به اقلیم هر منطقه در شهرستان‌های مختلف استان فارس کشت شده که گونه‌های خاکشیر، آنغوزه، گل محمدی، قدومه، شیرین بیان، زیره و زعفران به ترتیب از بیشترین سطح برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 18 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در دومین سال از اجرای طرح ملی جهش تولید در دیمزار‌های این استان، با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم بیش از ۴ برابر سطح ابلاغی به استان، اقدام به کاشت گیاهان دارویی شد.
مهدی صادقی بیان کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس پنج هزار هکتار بود که در این خصوص سطحی افزون بر ۲۲ هزار هکتار به کشت این نوع گیاهان اختصاص داده شد.
وی بیان کرد: با رعایت تناوب کشت که یکی از اصول مهم در اجرای این طرح است، ۱۹ گونه گیاه دارویی با توجه به اقلیم هر منطقه در شهرستان‌های مختلف استان فارس کشت شده که گونه‌های خاکشیر، آنغوزه، گل محمدی، قدومه، شیرین بیان، زیره و زعفران به ترتیب از بیشترین سطح برخوردار هستند.
صادقی گفت: سه پایگاه نوآوری با هدف آشنایی بیشتر کشاورزان با انواع ارقام دیم، اصلاح الگوی کشت، تغذیه در دیمزار‌ها و کشاورزی حفاظتی در شهرستان‌های آباده، سپیدان و ممسنی راه اندازی شده است. مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: علاوه بر گیاهان زراعی، گونه‌های دارویی از جمله کتان، خاکشیر، سیاه دانه و قدومه نیز کشت شده که به عنوان سایت‌های آموزشی برای بهره برداران در ۱۸ شهرستان مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان فارس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

 

برچسب ها: کشت ، داروی گیاهی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار